Хоризонт от 10 години начерта пред тикет-системата шефът на Центъра за градска мобилност
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Юни 2017 21:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хоризонт от 10 години начерта пред тикет-системата шефът на Центъра за градска мобилност

/КРОСС/ Тикет-система трябва да се изгради и поддържа за 10 години, което обуславя повишаването на цената на обществената поръчка. Това коментира в обзорното предаване „Това е България" по радио „Фокус" Християн Петров, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.

По думите му това е процедура, която се стартира за първи път. „За всяко число е дадена ясна финансова обосновка", заяви Петров. Той даде конкретен пример с тикет-системата на Будапеща.

„Градът, който е най-близо до София и който в момента изгражда, и от следващата година трябва да има работеща система за таксуване, това е Будапеща. Системата, която те изградиха, е на стойност от 95 милиона евро. Т.е. малко повече от два пъти стойността на нашата поръчка. Цената включва изграждане и поддръжка за общо 5 години. Това, което ние искаме за 88 милиона лева, е изграждане и поддръжка за 10 години. Т.е. два пъти по-дълго време за два пъти по-ниска цена", обясни Християн Петров.

Той коментира още, че Центърът за градска мобилност стои зад всяка сума. Петров допълни, че има точен и ясен финансов анализ за всичко. По думите му първия път, когато е предложена процедурата със сума около 20 млн. лева, в нея е заложен елемент само за изграждане, като идеята е самата поддръжка да бъде базирана и на процент от реализираните приходи.

„Много е важно като се прави такъв проект да се знае от началото до края каква ще бъде неговата цялостна стойност и изпълнителят да бъде отговорен за правилното функциониране на системата", допълни още Петров.