/КРОСС/ Тикет-система трябва да се изгради и поддържа за 10 години, което обуславя повишаването на цената на обществената поръчка. Това коментира в обзорното предаване „Това е България" по радио „Фокус" Християн Петров, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност.
По думите му това е процедура, която се стартира за първи път. „За всяко число е дадена ясна финансова обосновка", заяви Петров. Той даде конкретен пример с тикет-системата на Будапеща.
„Градът, който е най-близо до София и който в момента изгражда, и от следващата година трябва да има работеща система за таксуване, това е Будапеща. Системата, която те изградиха, е на стойност от 95 милиона евро. Т.е. малко повече от два пъти стойността на нашата поръчка. Цената включва изграждане и поддръжка за общо 5 години. Това, което ние искаме за 88 милиона лева, е изграждане и поддръжка за 10 години. Т.е. два пъти по-дълго време за два пъти по-ниска цена", обясни Християн Петров.
Той коментира още, че Центърът за градска мобилност стои зад всяка сума. Петров допълни, че има точен и ясен финансов анализ за всичко. По думите му първия път, когато е предложена процедурата със сума около 20 млн. лева, в нея е заложен елемент само за изграждане, като идеята е самата поддръжка да бъде базирана и на процент от реализираните приходи.
„Много е важно като се прави такъв проект да се знае от началото до края каква ще бъде неговата цялостна стойност и изпълнителят да бъде отговорен за правилното функциониране на системата", допълни още Петров.