/КРОСС/ Вчера в Столичния общински съвет се рaзгоря горещ спор дали и с колко да се удължи договорът на една от частните фирми, които обслужват линии на градския транспорт. На този фон хората в столицата продължават в пикови часове да чакат автобус, тролей или трамвай често по повече от 20 минути, а вечер след 23 часа алтернатива на личния автомобил са таксито и пешеходството. Гости в "Денят започва" са общинските съветници Зафир Зарков от ГЕРБ и Калоян Паргов от БСП
Зафир Зарков обясни, че вчера е ставало въпрос за еднократно удължаване на линиите. Колегите му от района, който се обслужва от тях, са внесли доклада с основното идея да не влошават транспортното обслужване на района, тъй като столичния автотранспорт няма как да предложи равностойни или по-добри транспортни средства, за да осигури необходимия комфoрт. Транспортният оператор има споразумение за цена, която е по-ниско от цената, на която вози общинският транспортен оператор и на практика има една по-качествена и по-евтина услуга за столичани, обясни общинският съветник. Това се налага докато столичният градски транспорт успее да закупи автобуси, с които да обслужва тези линии. Той заяви, че София няма да закупува повече дизелови автобуси.
Паргов е на мнение, че някой трябва да понесе отговорност за това, че е разбрал едва миналата година, че през 2017-2018 г. изтичат договори. Според него вчера принципът на приемане на решения е бил "дайте да дадем", защото автобусите щели да бъдат 30-годишни. От БСП са призовали някой да подаде оставка заради това, че е изпуснат моментът за купуване на нови автобуси. Аргументите с намаляването на най-високата цена в столичния автотранспорт от 3.56 на 3 лева и така ще се спестят 300 000 лева на софиянци, общинският съветник определи като аргумент в обратната посока, защото е можело да дадат на столичния автотранспорт 30 милиона и да се акумулират средства за закупуване на нови автобуси.