/КРОСС/ Проектите за нови самолети и кораби за армията ще чакат ново решение от парламента, тъй като НС трябва да одобри проекта за модернизация на сухопътните войски и трите да се движат едновременно. Това обясни министърът на отбраната Красимир Каракачанов в предаването "Неделя 150".
„В това, което е гласувано от предишното Народно събрание, двата проекта, които бяха одобрени, бяха за закупуване на нови изстребители за авиацията и построяване или закупуване на два патрулни кораба и модернизация на съществуващите фрегати.
Истината е, че третият вид въоръжени сили - пехотата, не беше включен в тези проекти за модернизация. Аз лично смятам, че не е нормално и не е редно най-големият вид като численост въоръжени сили - сухопътни войски, да бъде изключван от това или проектът за модернизация там да бъде забавен. Точно поради тази причина, още когато съставяхме програмата за управление заедно с колегите от ГЕРБ, този въпрос беше отбелязан и именно вследствие на тези разговори и на тази идея от програмата за управление сме разработили и вкарваме за приемане, първо от правителството и след това от Народното събрание, и проекта за модернизация на сухопътни войски, а именно придобиването на нова бронирана машина за пехотата", допълни вицепремиерът.
Плановете да пренаписани, а срокът за модернизация - удължен. Така до 2029 г. ще се дават по-малко пари но по-дълго и за трите вида войски, обясни министърът.
„Ако новата схема бъде одобрена от Народното събрание, чак тогава започват реалните преговори , както за закупуване на изтребител, така и за производството на двата патрулни кораба, а също така и бронираната машина, като. Ние ще се постараем, това е нашата амбиция, в реализирането на тези проекти за превъоръжаването на армията максимално да бъде включен българският военно-промишлен комплекс и да бъдат включени възможностите на българската икономика", допълни военният министър.
За догодина министерството предлага малко увеличение на заплатите, каза Каракачанов, без да уточни подробности.
Той коментира, че военнопромишленият комплекс не би имал основания за недоволство, ако проектът бъде реализиран, тъй като освен гарантирана работа ще има и принос за българската икономика и допълни:
„Ако гарантираме ремонтът и поддръжката на тези самолети да се случва в България, това до голяма степен ще бъде един огромен плюс.