Манията по Хари Потър се отразява зле на совите в Индонезия (видео)
Секция: ЛЮБОПИТНО
29 Юни 2017 09:08
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Манията по Хари Потър се отразява зле на совите в Индонезия (видео)

/КРОСС/ Броят на совите, търгувани незаконно на индонезийските пазари нарасна рязко през последните две десетилетия - и изследователи смятат, че популярността на книгите и филмите за Хари Потър подхранва тенденцията, пише онлайн изданието Nature.

Изследването на еколози е представено в статия, публикувана в списание Global Ecology and Conservation.

По непотвърдени данни от страни, включително Индия, търсенето на домашни сови расте с популярността на Хари Потър, но новото проучване на птичите пазари на Индонезия - които са известни с търговията на различни неопитомени птици като домашни любимци - показва мащабите на тенденцията.

Учени от Wildlife изследват 20 пазара за птици на островите Бали и Ява и показват, че броят на совите, които се продават, се е повишил драматично - от може би няколко стотин годишно преди 2001 г. до 13 000 през 2016 година.

Совите сега съставляват по-голямата част от птиците, които се предлагат на пазарите, разказват изследователите. Преди 2001 г. те възлизат на по-малко от 0,1% от птиците, които се продават. Миналата година делът им е нараснал с около 1,5% на някои пазари в Индонезия. Цените са 6-30 долара - лесно достъпни за повечето хора с работа.

Съавторът на проучването Винсент Найджман (Vincent Nijman), изследовател на дивата природа от Университета Оксфорд Брукс, Великобритания, заяви, че е сигурен, че има връзка между повишаването на търговията със сови и популярността на книгите и филмите за Хари Потър, в които важна роля има домашен любимец полярна сова на име Хедуиг. Първият роман е преведен на индонезийски през 2000 г., а първата филмова адаптация излиза през 2001 година.

В миналото появата на популярни книги или филми за животни като "101 далматинци" и "Търсенето на Немо" доведе също до възраждане на интереса на децата и възрастни към тези домашни любимци и драматичен ръст на търговията с тях.

video:https://www.youtube.com/watch?v=oIEtXObAsh0