/КРОСС/ В рамките на Money20/20 Europe, Mastercard представя нова бяла книга, която адресира предизвикателствата и бъдещите възможности, заобикалящи споделената икономика. Самият документ е базиран на изследване, съставено от Mastercard и The Future Agenda, което разглежда сегашното състояние и бъдещите перспективи на споделената икономика.
Бялата книга, озаглавена Споделената икономика: Разбиране на възможностите за растеж,
проследява спецификите на социо-икономическите екосистеми, които упълномощават хората да споделят настаняване, транспорт, продаване или купуване на стоки, професионални услуги по заявка и споделяне или наем на стоки.
„Споделената икономика е да преживееш невероятно ниво на растеж, променяйки фундаменталния начин, по който индустриите работят, а хората преживяват множество неща," заяви Марк Барнет, президент на Mastercard за Великобритания и Ирландия. „Този доклад е съставен, за да ни помогне да разберем днешните възможности и предизвикателства и да ни съдейства да отключим потенциала на този бързо разрастващ се феномен. Той не просто се обръща към предизвикателствата, пред които се изправя споделената икономика, но също така предоставя конкретни решения за тях и отправя светлина към бъдещето на тази вълнуваща и бързо разразстваща се икономика."
Проучването идентифицира три взаимосвързани теми, част от бъдещите промени, които ще въздействат върху споделената икономика.
1. Повишено доверие и прозрачност
Доверието остава критичен фактор за споделената икономика и притежава потенциала да се разрасне, докато секторът се разширява и хората станат все по-отворени към широката гама от продукти и услуги, които съдържа споделената икономика.
Но доверието може да бъде постигнато наистина само чрез подобрения в технологията и чрез напредък в регулаторния подход и усъвършенстване на партньорските взаимоотношения. Докато обществото се приспособява към новите модели на търговия и регулация, бизнесът ще трябва да си партнира, за да премине от противодействаща към проактивна позиция за повече сигурност от страна на потребителите, доставчиците и платформите. Това ще осигури както мрежа за социална сигурност, така и по-голяма стойност за всички участници.
2. Подобрено преживяване
Подобреното потребителско преживяване е от жизненоважно значение за растежа и разширяването на споделената икономика и е това, което лидерите трябва да постигнат, за да ангажират своите потребители, да се развиват за в бъдеще и да поддържат легитимността си.
За да направят това възможно, платформите трябва да се обърнат към публиката (потребителската обратна връзка), да осигуряват безпроблемни и сигурни трансакции и да разберат значимостта и контрола на личните данни, за да позволят на всеки отделен човек да има повече контрол. Освен технологичния напредък, никога не трябва да губим поглед върху човешкия елемент.
3. Достъп до стойност
При появата на нови начини за достъп, се увеличава и стойността, която се предоставя на потребителите и организациите. Техният достъп ще се ръководи от технологията, която отключва нови ценности чрез увеличаване на потреблението и намаляване на стойността за достъп.
Примери за това са технологията блокчейн (blokchain), интернет на нещата (IOT) и изкуственият интелект (AI), които, ако бъдат използвани активно, могат да променят позицията от статична към активна: когато повече обекти и хора станат свързани, възможността за споделяне и предимствата от достъпа ще се увеличат.
Отправяйки поглед напред към бъдещето, докладът завършва със заключението, че гарантираното доверие и репутация, подобряването на преживяването и създаването на по-голяма стойност са жизненоважни за разтежа на споделената икономика.
Mastercard цели да гарантира, че всеки един от продуктите, решенията и услугите, които компанията предлага, е толкова дигитален, колкото и хората, които го използват по света. Компaнията създава многообразни, иновативни, въздействащи и безопасни начини за разплащане по всички канали и устройства, предопределяйки търговията на глобално ниво.
Подходът на Mastercard, съчетан с напредъка на технологиите, позволява заедно с партньорите на компанията да бъдат създадени по-дълбоки и по-интелигентни преживявания, за да се подобри начинът на живот, растежът на бизнеса, функционирането на градовете и да се създаде доверие в дигиталния свят.