/КРОСС/ Социалната мрежа за споделяне на снимки Инстаграм, собственост на Фейсбук, обяви, че ще филтрира обидните коментари чрез изкуствен интелект - нов пример за стремежа на интернет компаниите да ограничат проблемното съдържание, предаде „Франс прес", цитирана от БНТ.
"Мнозина потребители ни съобщиха, че негативните и агресивни коментари им пречат да използват максимално възможностите на Инстаграм и да се изразяват свободно", пише на сайта на платформата нейният съосновател и шеф на Инстаграм Кевин Систръм.
"За да ги подпомогнем, сме разработили филтър, който ще блокира някои агресивни коментари за постовете и видеозаписите онлайн", продължава той и уточнява, че потребителите ще могат по желание да включват и изключват тази система.
Отначало филтърът ще действа само за коментари на английски, като впоследствие ще бъдат включени и други езици.
Желаещите потребители "няма да виждат" някои видове обидни коментари, разпознаваеми от новата система, която "ще се подобрява занапред", каза Систръм. Той добави, че Инстаграм вече предлага и филтър срещу спам.
Социалните мрежи са обвинявани редовно, че не филтрират в достатъчен мащаб публикациите и оставят да се промъкват изявления, изразяващи омраза, постове в защита на тероризма и фалшиви новини, отбелязва „Франс прес". През последните месеци тези компании все по-често информират за усилията си в тази посока - наемане на експерти, изследователска дейност, сътрудничество и т. н. Тази седмица Фейсбук, Майкрософт, Туитър и Ютюб заявиха, например, че създават интернет форум, насочен срещу тероризма.