Ново проучване на Mastercard откроява удобството като водещо предимство на електронното банкиране
Секция: ЛЮБОПИТНО
11 Юли 2017 11:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ново проучване на Mastercard откроява удобството като водещо предимство на електронното банкиране

/КРОСС/ В ново проучване на Mastercard, оповестено днес, граждани от 11 европейски държави споделят своето виждане за това защо дигиталните иновации и решения са важна част от бъдещето на финансовите услуги и търговията. Изследването на нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%). Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна.

Mastercard е ключов двигател и партньор в предоставянето на дигитални решения. Компанията работи с над 30 нови електронни банки, сред които N26, Holvi, Monzo и много други от цял свят. Като глобален технологичен лидер в разплащателната индустрия Mastercard помага на всичките си партньори да развиват ориентирани към клиентите, удобни и надеждни дигитални решения.

Като предоставя технологично ноу-хау, глобална инфраструктура, продукти и мрежа за финансовите институции, Mastercard разполага с експертизата да подкрепя всички банки и финтех компании, независимо дали са нови или вече установени на пазара, които трябва да направляват дигиталната трансформация на индустрията.

Хавиер Перез, президент на Mastercard за Европа, коментира: „Като технологична компания, работеща в разплащателната индустрия, ние отдавна сме се съсредоточили върху стимулирането на скоростта и мащаба, с който навлизат иновациите. Важно е да не въвеждаме иновации самоцелно, а в следствие от разбирането на нуждите и очакванията на нашите партньори и техните клиенти за използването на дигитални плащания от всяко устройство. Това проучване подчертава, че потребителите искат лесни и сигурни решения за своите банкови нужди и са много отворени към дигитални продукти, ако те подобряват услугите. Ние приемаме тази тенденция и се гордеем, че сме предпочитан партньор от новите европейски банки, заради нашите иновативни и надеждни решения. Същевременно, продължаваме да подкрепяме традиционните институции в процеса на изграждане на най-добрата инфраструктура във все по-дигитализиращата се среда."

Иновациите водят нови клиенти

Изследването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка. Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия: 27% обмислят да сменят обслужващата ги банка в рамките на следващите 12 месеца. Най-високо доверие в настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.

Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.

Други изводи от проучването са:

- На въпроса какво биха променили потребителите в текущата си банка, ако имат тази възможност, първият им отговор е „удобство", като под това клиентите разбират продуктите им да са „достъпни навсякъде, както и лесни за ползване" (42%).

- Вторият най-често срещан отговор е гъвкавостта и 24-часово обслужване (27%).

- Повече от 85% използват дигитални банкови услуги (онлайн или мобилни) поне веднъж месечно, а 38% дори го правят на дневна и седмична база.

- Най-активните потребители са британците (54%), следвани от холандците (51%) и шведите (47%), използващи електронно банкиране на дневна до седмична база, за разлика от едва 26% от швейцарците и 27% от унгарците, които заемат последните места от изследваните пазари.

Mastercard като водещ партньор за дигиталните банки в цяла Европа

Процесът на дигитализация във финансовия сектор разчита на партньорства, резултат, който също е изтъкнат от европейските потребители в проучването, посветено на електронното банкиране. Повече от 75% от респондентите в изследването заявяват, че оценяват Mastercard като правилния партньор за банките.

Един от най-големите партньори на Mastercard в областта на мобилното банкиране е N26. След като стартира в Германия, N26 вече работи на 17 пазара и е водещата мобилна банка в Европа. „Всичко, което правим, е съсредоточено върху последните новости, с които можем да отговорим на потребителските нужди. Технологиите играят жизненоважна роля за постигането на тази цел", казва Валентин Щалф, съосновател и изпълнителен директор на N26. „За нас беше предизвикателство да намерим партньори, които имат дигитална и следователно гъвкава инфраструктура, създаваща уникално преживяване за потребителите. Още в самото начало ние разпознахме Mastercard като динамичен играч на пазара, отворен към новите продукти и технологии. Да получим качествени решения от известна марка, която е в крак с най-новите достижения и в същото време разполага с глобална мрежа, беше като да ударим джакпот. Mastercard е най-добрият партньор, на когото можехме да се надяваме, за да изградим първата мобилна банка в Европа."

Mastercard предоставя на N26 решения за обработка на данни и емисии, които са от съществено значение за предлагания на клиента продукт. Наред с това, Mastercard консултира N26 за технически решения, свързани с платежните услуги. Като един от иноваторите в тази област, N26 има за цел да дигитализира всички продукти и услуги, предлагани от традиционните банки.

Друг пример е Holvi - компания, която предлага електронно банкиране на микро предприемачи. Финландската компания започва своята дейност чрез решаване на ежедневните проблеми на самостоятелно заетите лица, свързани с тяхното финансово управление. Освен това, тези микро предприятия често изпитват трудности в получаването на подходяща подкрепа от традиционните банки. С цел да се превърне в предпочитана институция за финансови услуги за микро предприемачи и малки предприятия в Европа, Holvi помага на своите клиенти да пестят време, пари и да управляват по-ефективно бизнеса си. От 2016 г. Holvi Business Mastercard осъществява директна връзка с услугите на банката и позволява на клиентите на Holvi да са имат контрол над финансите си в реално време. „За нас е важно да работим с партньори, които заслужават доверие. Нашата мисия е да предоставяме на клиентите си банкиране без граници в дигиталната ера - Mastercard не познава граници и работи по целия свят, точно както нашите клиенти", казва Анти-Юси Соминен, изпълнителен директор на Holvi. 

*За проучването на електронното банкиране в Европа

Проучването е проведено от Innofact AG по поръчка на Mastercard. 11 915 са попълнените анкетни карти от 11 европейски държави: Италия (1084), Германия (1081), Испания (1081), Франция (1088), Великобритания (1090), Полша (1082), Холандия (1083), Швеция (1082), Швейцария (1088), Унгария (1076) и Русия (1080). Респондентите са набрани от Innofact чрез онлайн панела entscheiderclub.de и панели на международни партньори. Анкетираните са на възраст над 18 години.