/КРОСС/ С пищно тържество в царския дворец „Врана" „Еко България" отпразнува 15-годишнината от създаването си. За рождения ден на българското подразделение на HELLENIC PETROLEUM GROUP в София пристигна и висшето ръководство на най-голямата гръцка компания в областта на горивата и енергетиката - изпълнителният директор Григорис Стергюлис и Роберто Караханас, мениджър международни и вътрешни пазари.
По време на събитието официално беше представен новият изпълнителен директор на „ЕКО България" ЕАД - Алексиос Атанасопулос.
И по време на празника беше заявена ясна амбиция - „ЕКО България" да стане номер 1 на пазара в България. Изпълнителният директор Григорис Стергюлис поясни, че HELLENIC PETROLEUM GROUP оперира основно в югоизточния средиземноморски регион и по-точно играе водеща роля в Гърция, Кипър, Македония, Сърбия, Черна гора и България.
„Балканите са нашият дом, нашето семейство. Не само, защото споделяме обичаите, нравите, начинът на живот или обща кухня. А заради химията между нас, изградени сме по един и същ начин", обяви Стергюлис.
Той поясни, че е много трудно за гръцка компания в България.
„България и Гърция са членки на Европейския съюз. Съобразяваме се с изискванията на ЕС по отношение на околната среда, социалната среда и т.н., което за нас значи, че един барел петрол ни излиза с 4 долара по-скъпо в сравнение с барел на конкурентите ни от Близкия изток.
Единственият шанс да сме силно конкурентоспособни е да имаме висока производителност.
Не можем да бъдем втори. За да сме успешни, трябва да бъдем номер 1. Номер 2 е първият сред губещите, а ние не можем да бъдем губещи.
Нашето послание е, че искаме да бъдем само участници, а и фактор за влияние върху енергийния пазар.
Това може да стане само ако и двете страни имат ползи и ние зачитаме нормите на местното общество", каза още изпълнителният директор.
Как обаче „ЕКО България" възнамерява да стане номер 1.
„Иновация, само иновация" - обяви мениджърът международни и вътрешни пазари Роберто Караханас.
Именно това е и мотото на компанията.
„С иновации. За да оцелеем трябва да представим продукт, който да бъде най-добрият. Да бъде добре приет от клиентите. И тук не става въпрос за цена. Тя е само един компонент в услуга на клиента. Трябва да сме иновативни, да уважаваме клиента - той да избира и количество, и качество на продукта.
Ако ние сме хора, които вървим напред, уважаваме клиента и обществото, и се адаптираме, ще сме компания, която има не само прекрасно минало, а и блестящо бъдеще", допълни Караханас.
Като част от развитието на бизнеса на „ЕКО България" не се планира само изграждането на нови обекти, бензиностанции на ключови локации. Целта е те да предлагат много повече продукти, много повече услуги, а не само зареждане с гориво.
Изпълнителният директор Стергюлис на практика очерта визията на компанията за бензиностанцията на бъдещето.
„Да, ще разширим мрежата, ще открием нови бензиностанции. По-важното за нас е да увеличим продуктите, които предлагаме. Предполагам всеки от вас ходи понякога до Гърция на почивка. Представете си един клиент с една карта, която може да се ползва за гориво и за всички продукти, които биха ви били нужни за почивката. И всички тези продукти с отстъпка. Разрастването за нас се състои в два компонента. Увеличено количество и добавени дейности. В бъдеще бензиностанциите ще приличат на голям супермаркет, а колонките за бензина ще са някъде в ъгъла", обяви изпълнителният директор на HELLENIC PETROLEUM GROUP.
Въпреки че е от скоро в страната, на почти чист българрски новият изпълнителен директор на „ЕКО България" Алексиос Атанасопулос се представи пред гости и журналисти. Той разкри и една приятна изненада. Традиционно HELLENIC PETROLEUM GROUP е ангажирано с дейности в услуга на обществото, като подпомагане на спортисти, деца и хора в неравностойно положение. Както и на талантливи младежи. Именно двама български младежи ще получат стипендии и ще могат да учат в университети в Гърция на издръжката на компанията.