/КРОСС/ Появилите се напоследък твърдения за проблеми с финансирането на проекта „Кортеж", който трябва да направи новата лимузина за руския президент, бяха категорично отречени от компаниите, работещи върху автомобила, предава Automedia. Нещо повече - те разкриха нови подробности не само за колата на държавния глава, но и за останалите машини, които са предназначени за помощния персонал и охраната.
Пред агенция ТАСС началникът на отдела за развитие на перспективни технологии на НАМИ (Държавния научен център на Русия) - Кирил Казмирчук, обяви, че лимузината на Владимир Путин ще получи най-мощния двигател в историята на руското автомобилостроене. Това е V12 мотор с мощност 850 к.с. Той бе показан през миналато лято, но тогава се твърдеше, че мощността му е 860 к.с., а максималният въртящ момент 1470 Нм.
По думите на Казмирчук, в гамата мотори ще влязат още редови 4-цилиндров агрегат с 250 к.с., както и V8 с 650 к.с. Малкият двигател, както и V12 за лимузината на президента, са самостоятелна разработка на НАМИ, докато V8 агрегатът е правен съвместно с Porsche Engineering.
За двата по-големи мотора е предвидена 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато за малкия ще се използва друга трансмисия. Двигателите V12 и V8 ще се предлагат също така и за бъдещия всъдеход, докато 4-цилиндровият агрегат е предназначен за минивана.
Федералната служба за охрана трява да получи 14-те готови машини до края на годината. От пресслужбата на Владимир Путин вече обявиха, че той е имал възможността да види лимузината, като дори се е качил в нея, но от съображения за сигурност президентът все още не е возен в колата.