/КРОСС/ На форума Иннопром в Екатерингбург Уляновският автозавод представи интересна хибридна експериментална разработка - всъдеходът Профи с бензоелектрическо задвижане. Машината е развита върху търговското шаси на Уазка с двуместна кабина. Това е всъщност новата моделна линия Профи с пълна маса до 3,5 т, която тръгва на конвейера през този септември, съобщава auto-press.net.
В серийното си изпълнение хибридът ще получи и бордово зарядно устройство, способно да зарежда основния тягов акумулатор, както от променлив, така и прав ток.
В автомобила е монтиран стартер-генератор с мощност 84 кВт (114 к.с.), който е съединен с бензинов атмосферен двигател. Колелата се задвижват от електромотор с мощност 105 кВт (143 к.с.) и максимален въртящ момент от 469 Нм, захранван и от генератора, и от тяговия 25-киловатов акумулатор.
В перспектива УАЗ-ките с подобна система ще могат да се похвалят със среден разход на гориво от 7 л/100 км при натоварване от половин тон, според представителите на завода. Пробегът на хибрида със зареден резервоар и акумулатор ще надхвърля 1000 км, 100 от които без да е пуснат в работа бензиновият мотор.
Сред другите новости в автомобила са системите за разпознаване на пътните знаци, светофарите, пешеходците и пътната маркировка, както и колите които пътуват отпред. В серийните хибридни автомобили УАЗ ще има още предупреждение за напускане на лентата на движение и за риск от челен удар. Предвижда се и автоматизирано управление на нивата 2 и 3 по SAE от петте възможни, по твърдение на производителя. В разработка е още и телематична платформа УАЗ с възможност за дистанционен контрол за състоянието на автомобила, свързване в интернет и фирменните сервизи, както и връзка с инфраструктурата V2I.
За УАЗ този проект далеч не е първият по темата "зелени" автомобили. Опитни партиди от електрокари заводът правеше още във времената на Съветския съюз в 50-е, 70-е и 80-е години на миналия век.
Сред последните "зелени" разработки на уляновци беше и УАЗ Патриот на метан, който засега още не е сериен. Опити с хибридно задвижване прави и АвтоВАЗ, а сега въпрос на време коя от двете руски марки първа ще се реши да пусне хибридното задвижване при сеийните си модели.
Вадим Швецов, генералният директор на УАЗ, прогнозира, че в най-близките години в страната ще търгне бурно развитие на автомобили с алтернативни силови агрегати и че именно хибридите ще имат най-силно разпространение сред тях. Що се касае за хибридната бензоелектрическа УАЗ-ка Профи, то в 2019-а година е планирано прототипът да влезе в пробна експлоатация, според резултатите от която ще се и решава по-нататъшната съдба на проекта.