За 910 дни трябва да се изгради участъкът между п.в. „Ябланица“ и п.в. „Боаза“ от АM „Хемус“
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Юли 2017 13:01
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
За 910 дни трябва да се изгради участъкът между п.в. „Ябланица“ и п.в. „Боаза“ от АM „Хемус“

/КРОСС/ Договорите с изпълнителите на проектирането и строителството и строителния надзор бяха подписани днес.

910 дни е срокът за изпълнение на обществената поръчка за изграждане на участъка между п.в. „Ябланица" и п.в. „Боаза" от автомагистрала „Хемус". От тях 180 дни са за проектиране, а 730 дни са за изграждане на обекта. Това стана ясно днес при подписването на договорите за строителство и строителен надзор на обекта, което се проведе в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Договорът за проектиране и строителство на отсечката беше подписан от председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов и инж. Живко Недев - представител на Консорциум „ХВП Ябланица" ДЗЗД. Подписи под този за строителен надзор положиха представителите на ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 - 2016" Савина Белчева и Алберт Марко Гомез.

Подписването на договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на 9,3 км от автомагистрала „Хемус" е важно не само за Северна България, но и за цялата страна, коментира министър Нанков. За участъка има изготвен технически проект, строителните дейности ще започнат след издаване на разрешение за строеж, като паралелно с това ще бъдат проведени процедурите по отчуждаване на терените, посочи той.

В рамките на проекта е предвидено изграждане на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата Съева дупка. Ще бъде изградена етапна връзка при километър 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.

По думите на председателя на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов най-важно при изпълнението на проекта е да се съкратят сроковете за проектиране.

Министър Нанков посочи, че в момента се извършва и физическото проектиране на 50-те км между п.в. „Боаза" и разклона на второкласния път II-35 между Ловеч и Плевен, като строителството му ще бъде разделено на три етапа. Заложена е проектна скорост на движение 120 км/ч. По този начин ще осигурим икономия с почти 150 млн. лв. поради отпадането на необходимостта от изграждане на подлези, надлези и други съоръжения за преминаване по трасето, коментира той. Очаква се в края на 2018 г. да бъдат завършени техническите проекти и преминати процедури по ОВОС, както и изготвени парцеларните планове, стана ясно още от думите на инж. Атанасов.

Поели сме ангажимент за развитието на инфраструктурата в Северна България. Основни наши приоритети са „Хемус", както и автомагистрала Русе - Бяла - Велико Търново, заяви още министър Нанков. Вече е избран изпълнителят за участъка от АМ „Хемус" между п.в. Белокопитово и п.в. „Буховци". Строителството на отсечката може да стартира още през тази година, ако няма обжалвания, посочи той.

Договорът за проектиране и строителство на участъка между Ябланица и Боаза е на стойност 54 990 000 лв. без ДДС. Изпълнител е дружеството „ХВП Ябланица" ДЗЗД, в което участват: „Хидрострой" АД, „Водстрой 98" АД и „Пътстрой Бургас" ЕООД.

Строителният надзор на участъка между п.в. „Ябланица" и п.в. „Боаза" е възложен на ДЗЗД „Консултанти Хемус 1 - 2016". В дружеството участват „ПИ ЕС Консулт" ЕООД, „Евроконсулт" АД и „Строл-1000" АД. Стойността на договора е 595 899,10 лв. без ДДС.

Взели сме решение и работим с юристи да заведем граждански иск за опити за шиканиране на процеса, злоупотреба с право и пропуснати ползи от забавянето на въвеждането на тол системата у нас, съобщи министър Нанков.

Той коментира, че българското законодателство в тази област транспонира изцяло европейска директива, но е уязвимо. В момента, дори една жалба да е процедурно нарушение и да е недопустима по Закона за обществените поръчки, тя блокира процеса, защото по нея трябва да има произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията, както на Върховния административен съд, ако има обжалване и там.

Предварителното изпълнение на обществената поръчка за избор на изпълнител, който да проектира и въведе тол системата у нас е възможно, когато оценителната комисия разгледа офертите и избере такъв, с целия риск на база евентуално обжалване, каза още министър Нанков. Процедурата в момента е на етап обявление и получени оферти, но е стопирана заради поредната жалба с пощенско клеймо от 26 май и получена в КЗК на 3 юли, посочи той.