Нанков: Подготвен е проект за структурни промени в АПИ заради ТОЛ-системата
Секция: БЪЛГАРИЯ
19 Юли 2017 17:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Нанков: Подготвен е проект за структурни промени в АПИ заради ТОЛ-системата

/КРОСС/ Подготвен е проект за структурни промени в Агенция „Пътна инфраструктура" заради ТОЛ-системата. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушването си в Комисията по транспорт във връзка с изграждането и въвеждане в експлоатация на ТОЛ-система за преминаване по републиканските пътища, както и във връзка с актуалността на процедурата по обществена поръчка за системата, предаде репортер „Фокус".

Министър Нанков обясни, че относно административната обезпеченост на АПИ е подготвен и внесен проект за структурни промени, изразяващи се в нов устройствен правилник на Агенцията. По думите му целта е укрепването на административния капацитет на АПИ във връзка с реализацията на ТОЛ-системата. Министър Нанков уточни, че е включено създаването на отдел „Електронно таксуване" към Дирекция „Пътни такси и разрешителни".

„Новото звено се ангажира с редица дейности", каза регионалният министър.

Той поясни, че се очаква новото звено да бъде готово в рамките на месец август.

„Същеверемнно в АПИ са предприети и действия за подготовка за обезпечеността на надзора на системата", каза министър Нанков.

По думите му на следващ етап се предвижда създаване на предприятие със специално предназначение, което трябва да отговаря във всички аспекти на пътното таксуване.

„След 7-мия месец от стартирането на договора за ТОЛ-системата ще имаме функционираща система, която ще генерира приходи", категоричен е министърът.

Нанков посочи, че има два етапа - 7 месеца срок за внедряване и изграждане на системата и 12 месеца за оценка на ефективността и отстраняването на дефектите ѝ. По думите му темата за ТОЛ-системата е актуална не само на фона на задаваните често парламентарни въпроси.

„В отговорите, на които аз често си служа с еднотипна риторика. Неслучайно обвързваме цялостната стратегия и визия на правителството за дългосрочното управление и структуриране на политиката в пътния сектор с въвеждането на смесената система - електронни винетки за леките автомобили и ТОЛ-такси за тежкотоварните автомобили", обясни министър Нанков.

Той посочи на първо място, че основното желание на МРРБ, а и според него на третия кабинет на Бойко Борисов, е да има устойчиви самофинансиращи се инфраструктурни сектори, не само в частта пътища, а и във ВиК и енергетика. На второ място министърът на регионалното развитие изтъкна, че понастоящем пътният сектор се издържа основно от леките автомобили.

„На трето място - трябва да си дадем ясна сметка, че България притежава най-големия ресурс в нейното географско положение. Няма обаче страна не само в ЕС, но и в Европа с по-евтино тарифирине на транзитния трафик", обясни министърът на регионалното развитие.

„Обхватът на пътната мрежа може да се променя както по време на изпълнението на договора, така и след въвеждането в експлоатация на системата за събиране на пътни такси", поясни Нанков.

Той обясни, че обхватът на 16-те хил. км ще бъде редуциран още на етап внедряване на системата. Според него повечето му колеги са запознати с предвижданията в заданието на ТОЛ-системата.

„Умишлено заданието е направено с препоръките на Световната банка толкова общо. Дори и километрите, за които ще ми зададете въпроси впоследствие. Ще ме критикувате, че са прекалено много като обхват", коментира министърът.