Пропуски и злоупотреби в Агенцията по вписванията показаха проверките, наредени от Цецка Цачева
Секция: БЪЛГАРИЯ
20 Юли 2017 19:11
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Пропуски и злоупотреби в Агенцията по вписванията показаха проверките, наредени от Цецка Цачева

/КРОСС/ Пропуски и злоупотреби в работата на Агенцията по вписванията са открили одитори от правосъдното министерство и държавната финансова инспекция. Това съобщи пред БНТ новият директор на агенцията Зорница Даскалова. По думите ѝ проверяващите са дали указания за промяна на дейностите и организацията на работа в агенцията. Даскалова заяви, че намаляването на административната тежест за гражданите ще бъде основен приоритет.

Пет проверки от различни институции, изтичащи договори за услуги в регистрите и администрацията и неизпълнена програма за обявяване на обществени поръчки - това е равносметката на Зорница Даскалова, която оглави Агенцията по вписванията преди месец и половина.

Тя зае поста след серия от скандалия, включително и уволнени съдии от Агенцията заради подозрения корупция. Назначението ѝ бе една от първите задачи на министъра на правосъдието Цецка Цачева, която нареди въпросните проверки.

„Много функционално са объркани, ангажиментите, длъжностите, задълженията. Съществуват много дирекции с отдели вътре и не е ясно точно, кой, какво трябва да изпълни", обясни шефката на Агенцията.

Според Даскалова агенцията не работи добре. За да се решат проблемите, ще бъда изработен нов устройствен правилник за работа на агенцията. Обсъжда се и възможност за създаване на единна входна точка за подаване на документи.

„Да се подаде на едно място, а не на 10 места - човек да ходи да обикаля, да взима документи от сто места, да ги подава на едно, пък на друго. Това се цели, но то реално не е толкова просто като изпълнение, защото има документи, които не съществуват в електронен формат.

За да заработи единната входна точка, четирите регистъра, с които работи агенцията, трябва да се свържат и всички документи от тях да имат, и копия в електронен вариант, обясни Даскалова.