/КРОСС/ В Годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 година Министерството на туризма залага на дигиталния маркетинг и онлайн активностите. Това заяви на пресконференция в к.к. Златни пясъци министърът на туризма Николина Ангелкова, предаде „Фокус".
В курорта днес се провежда изнесено заседание на Националния съвет по туризъм под ръководството на министъра на туризма Николина Ангелкова.
„Това е една практика от предишния мандат - да правим изнесени заседания на Националния съвет по туризъм. Днес обсъждаме Годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 година, както и финалното обсъждане на актуализираната Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2017 - 2030 година, в едно с плана за изпълнение към нея. Това са изключително важни теми за устойчивото развитие на туризма", посочи Ангелкова.
„По отношение на програмата за национална туристическа реклама представихме виждането на министерството за това да продължим нашата реклама на основните ни целеви пазари, откъдето идват най-много чуждестранни туристи в България", каза министър Ангелкова и обяви новината, че ще има рекламни билбордове на страната ни в най-големите градове в САЩ.
"За първи път ще рекламираме България в Ню Йорк, Бостън, Вашингтон, Лос Анджелис и Лас Вегас онлайн и чрез билбордове. Ще можем да видим България на знакови места в Ню Йорк в рамките на два месеца. Ню Йорк е космополитен център, туристи от цял свят посещават този град. Досега там не сме имали рекламни активности и съвместно с общината в Ню Йорк ни предстои да имаме още допълнителни други дейности", каза министър Ангелкова.
Тя допълни, че е поставен много голям фокус и върху дейности, свързани с перспективните пазари. Световната организация по туризъм определя като перспективни пазари Китай, Япония, Индия, Близкия изток, САЩ и Канада.
„Също и ние като министерство ще продължим да извършваме различни дейности по тези перспективни пазари. Залагаме на дигиталния маркетинг и реклама, както и на онлайн активностите. Това е бъдещето и също е заложено в Световната организация по туризъм като един от трендовете, които се очертават и които са свързани с рекламирането на туризма в отделни дестинации", каза още министър Николина Ангелкова.
Относно това какъв вид туризъм ще се развива министърът коментира:
„Отново поставяме фокус върху развитието на културно-историческия, балнео и СПА туризма, които са ключови за преодоляване на сезонността и разширяване крилата на сезона.
Ще продължим да надграждаме осемте културно-исторически маршрута, които министерството създаде миналата година. Предстои да представим и да организираме обществено обсъждане на балнео и СПА маршрути, които ще изградим съвместно с представители на туристическия бранш. По време на изнесеното заседание обсъдихме и културната програма по време на председателството на България на Съвета на Европейския съюз от 1 януари 2018 година", посочи Ангелкова.
Министерството е успяло да се пребори туризмът да бъде основна тема по отношение на Годишната среща за Дунавската стратегия в България.
„Колегите от бранша и членовете на Националния съвет по туризъм предложиха и се обединихме около това програмата за национална туристическа реклама да бъде остойностена, защото към момента ние я представихме само като примерни активности. Предстои това да направим до 1 септември 2017 г. Дадохме си срок до 20 септември окончателно програмата да бъде приета от всички членове на Националния съвет по туризъм", допълни Ангелкова.
Приблизително оценката за това, което до момента е предложено от министерството, е в рамките на около 30 млн. лева.
„За тази година имаме 11 млн. лева за реклама. Надявам се, след преговорите, които предстоят с Министерство на финансите на база на постигнатите резултати в сектор туризъм да имаме увеличение на този бюджет. Ние ще се борим да постигнем максимално увеличение, но това зависи от много обстоятелства", каза още министър Николина Ангелкова.