Московски: До 2020-а България ще разполага със съвременна техника за проучване и драгиране на река Дунав
Секция: БЪЛГАРИЯ
25 Юли 2017 15:17
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Московски: До 2020-а България ще разполага със съвременна техника за проучване и драгиране на река Дунав

/КРОСС/ До 2020 г. България ще разполага с 3 нови специализирани кораба за проучване на състоянието на река Дунав и нова машина за драгиране на критичните участъци. Това стана ясно по време на среща между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министъра на транспорта на Румъния Александру-Ръзван Кук, която се проведе днес в София.

Министър Московски посочи, че в момента се подготвя проект за доставка на мултифункционално устройство за драгиране и съпътстващите го съоръжения, като прогнозната стойност е 20 млн. лева, а финансирането ще бъде осигурено от ОПТТИ 2014 - 2020. Паралелно с това Министерството и ИА „Проучване и поддържане на река Дунав" (ИАППД) провеждат съвместно две обществени поръчки за закупуване на два нови специализирани кораба - за проучване и за маркиране на река Дунав. „Имаме избран изпълнител за проучвателния кораб и той вече се строи", обясни Московски и допълни, че за маркиращия кораб се очаква комисията да излезе с решение до края на този месец. Ивайло Московски обясни още, че до няколко дни ще има избран изпълнител по още една поръчка - за извършване на драгажни дейности в праговите участъци на реката в следващите 3 години. Комисията е приключила своята работа и предстои подписване на договор.

Двамата министри обсъдиха действащото споразумение между България и Румъния за поддържане на река Дунав от 1955 г. Румънската страна е предложила изменение на документа, което да позволява на всяка една от страните да извършва драгажни дейности в целия българо-румънски участък на реката. По думите на румънския министър това ще даде възможност да бъдат избегнати критични ситуации и спиране на корабоплаването по реката. Министър Московски заяви, че подкрепя предложението, но трябва да се проучи дали българското законодателство позволява подобна промяна и предстои въпросът да бъде решен на експертно ниво между двете държави.