Скандалът в немската автоиндустрия се разраства
Секция: Автомобили
29 Юли 2017 19:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Скандалът в немската автоиндустрия се разраства

/КРОСС/ Скандалът около предполагаеми картелни договорки в германската автомобилна индустрия застигна и водещия производител на електроника „Бош", предава БНР. Според разследване на списание „Шпигел" представители на компанията са участвали в срещите на автомобилните гиганти „Фолксваген", „Ауди, „Порше", БМВ и „Даймлер", на които са обсъждани възможностите за манипулиране на данните за отделяните от дизеловите автомобили вредни газове. За сряда в канцлерството в Берлин е насрочена среща за "дизелгейт".

Според публикацията на "Шпигел", „Бош" е намерил решение, как да се редуцира скъпата добавка AdBlue, която намалява отделяния от дизеловите автомобили азотен оксид, причиняващ у хората проблеми с дишането и алергии. 70% от азотния оксид във въздуха е от дизеловите автомобили.

„Напълно е възможно, „Бош" да е участвал в тези договорки, защото концернът е основен доставчик за германската автоиндустрия. Нещо повече - „Бош" е водещият производител в областта на електрониката, коментира директорът на института за анализи в автомобилната индустрия проф. Вили Дииц.

Ако твърденията за картелни договорки се докажат, ударът по най-мощната индустрия на Германия може да повлече след себе си политици, мениджъри и работещи. Вчера за първи път в Германия се стигна до забрана за достъп до пазара. Транспортният министър Александър Добринт забрани на „Порше" да продава определен модел от гамата кросоувъри заради установена манипулация в софтуера. Концернът трябва да изтегли от пазара над 22 хиляди автомобила.

Ден преди това министърът на околната среда Барбара Хендрикс намекна за политически чадър над автомобилния бранш, който е най-важният в германската икономика с годишен оборот от над 400 милиарда евро.