/КРОСС/ От началото на сезона КЗП е затворила 12 заведения по морето. Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред bTV. Това обаче е временна мярка - ако собствениците изчистят нарушенията и приведат дейността си в съответствие, обектите ще могат да работят.
От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила, обясни председателят на комисията.
От монтирането на виртуалните приемни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по Черноморието до сега са били подадени над 70 сигнала от туристи.
Най-често сигналите са свързани с предлагането на услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики.
По думите на Маргаритов най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаната услуга и това, което клиентът получава на място. Срещали се и случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа.
"Имаше случаи не само на некоректното обявяване, но и принуда потребителят да ползва услуга задължително, което също е нарушение." Маргаритов увери, че след намесата на КЗП и след съставянето на съответните протоколи към настоящия момент на проверените места нарушенията са преустановени.
Като пример за разминаването между обещаната услуга и това, което потребителите получават на място Маргаритов посочи, че в някои хотели не работели климатици. По думите му в хотелите с 3 и над 3 звезди освен че неработещите климатици допълнително нажежават лятото на туристите, това всъщност е и нарушение на Наредбата за категоризацията.
Относно качеството на алкохола, предлаган по морето, Маргаритов обясни, че до момента и през изминалите сезони при проверките не е установявано наличието на опасен алкохол в заведенията. Инспекторите обаче попадали на други несъответствия. Имало случаи, в които алкохолът е бил разреден.
Маргаритов посъветва потребителите и да внимават като резервират и планират ваканцията си, защото се наблюдавали и случаи на несъстояли се почивки. Тези случаи се свързвали главно с практиката на мними туроператори, които предлагат основно по Интернет различни оферти, изискват авансово плащане, а след това изчезват.