Шефът на ресторанта с такса "Празен стол": Бяхме провокирани
Секция: БЪЛГАРИЯ
10 Август 2017 09:19
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шефът на ресторанта с такса "Празен стол": Бяхме провокирани

/КРОСС/ Начислена такса „Празен стол" в ресторант взриви социалните мрежи и предизвика лавина от реакции. Заведение в Созопол поискало от туристи пари за незаети места. На разпространена в интернет касова бележка се вижда как за четири резервирани, но незаети стола, ресторантът е начислил по 20 лева, или общо 80 лева.

Жената, която изпрати сигнала, не пожела да се появи пред медиите, тъй като не търси публичност, а се бори за правата си. Тя разказа, че е уведомила хостесата още с влизането в ресторанта, че няма да са 10 души, а шест.

„Подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която ние не прилагаме. Този случай е единичен и е породен заради агресивно поведение. Това, че жената не желае да се включи в пряк ефир е показателно. Не е вярно, че сме били уведомени, че ще са по-малко", заяви собственикът на ресторанта Тони Матеев пред "Нова телевизия".

Клиентите твърдят, че са срещнали лошо отношение от страна на сервитьорите, а от ресторанта заявиха, че те са се държали арогантно и са смущавали останалите гости в заведението. Тони Матеев заяви все пак, че това действие и било грешка и реакцията им не е била правилна.

„Недопустимо е да има такса „Празен стол". Още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка на заведението. За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират", заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.

„Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път", допълни тя.

„Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Извършихме проверка, ще има административна санкция за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и тя се представя в касов бон", коментира от своя страна Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.