/КРОСС/ Пътят Пловдив - Асеновград ще бъде шестлентов, по него ще има още един възел за летище "Пловдив". Това каза в Пловдив министър-председателят Бойко Борисов, който е в града да инспектира строително-монтажните работи по разширяването на републиканския път, предаде „Фокус".
„Това е най-натовареният път след Орлов мост", каза Борисов. По думите му в проекта за пътя не са отбелязани локали, които да извеждат движението до земеделските земи и до компаниите, които се намират по този път.
"Накарах им се за това, че не са предвидени локалите, с които пътят ще стане шестлентов, а и транзита ще се отвежда по-бързо", каза Борисов.
„Ще бъде направен и пети възел, който да отвежда за летището. Този възел трябва да се направи задължително, тъй като Пловдив се развива много бързо", каза премиерът и припомни, че този път щеше да стане много по-бързо, но две години са загубени в обжалвания.
В тази връзка той призова за дебат за промени в Закона за обществените поръчки, които да доведат до спиране на безкрайните обжалвания. Отсечката е известна като „пътя на смъртта".
„Не съм доволен от това, че две години гинаха хора тук заради тези безумни обжалвания на обществени поръчки. Този път вече щеше да е готов. От фирми - щатни обжалвателки, вече две години не можем да започнем обходите на Поморие и Ахелой. Тол-системата - две години... Сега искаме нови влакове, нови мотриси да купим, ами те ще обжалват поне две години! На Кресна продължават да гинат хора", коментира министър-председателят и призова за обществен дебат по темата.
Премиерът изрази очакване хората в региона да получат хубаво и сигурно съоръжение, след като го чакат вече 30 години. Според фирмата изпълнител разширението на пътя ще е готово през септември 2018 г.
Регионалният министър Николай Нанков посочи, че кметовете на трите общини подготвят геологическите основи, а министерството ще проектира и локали на пътния участък, които не са били предвидени в първоначалния проект. Той съобщи още, че се подготвя и проект за кръгово движение, което в дългосрочен вариант да бъде преобразувано в пътен възел. Самото разширение на пътя до габаритите на магистрала се плаща със средства по ОП „Региони в растеж", докато локалите, и кръговото ще се плащат от бюджета на АПИ, обясни още министърът.