Георги Свиленски: Най-скъпите проекти на ГЕРБ са неефективни
Секция: ПОЛИТИКА
17 Август 2017 15:03
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Георги Свиленски: Най-скъпите проекти на ГЕРБ са неефективни

/КРОСС/ „Искаме да коментираме ефективността на проектите. Точно ефективността е основното обвинение към проекта Цанков камък, в който бяхме намесени". Това заяви зам.-председателят на НС на БСП Деница Златева пред медиите в централата на партията. Тя цитира премиера Борисов от стенограмата на Министерски съвет вчера: „Нашето даване на „Цанков камък" на прокуратурата сега е, защото не работи. Това е все едно да си направил завод за битови отпадъци и той да не работи. Естествено, че ще търсят виновника за загубите, затова сме дали сега "Цанков камък" на прокурор".

Заводът за боклук - гордостта на Борисов, не изпълнява критериите. Сепарират боклука ръчно

„Не работим с фалшиви новини. Нека всеки, който излезе да ни опровергава, да декларира същото. Относно ефективността на завода за боклук, голямата гордост на Борисов, той трябваше да постигне конкретни резултати - след преработването на отпадъци в завода, под 10% да отива на депо. Фактите сочат обаче, че само 2 години след откриването му, той не може да достигне тези проценти", заяви депутатът от левицата Георги Свиленски.

По думите му този голям проект за над 350 млн. лв. в момента не работи ефективно.

„За да се доближи до желаната ефективност, Столична община е принудена да пристъпи към сепарираща лента, около която работят 50 работници в бели престилки и маски и разделят боклука", заяви той.

Депутатът коментира, че за това общината е обявила през март обществена поръчка за 6 млн. лв., а август за 2 млн. лв. - меки мерки, които да обучат тези 50 човека да правят разлика между кутийка за безалкохолна напитка и парче винкел или стъклена от пластмасова бутилка. Той допълни, че втората задача е да се осигури приемственост или достъпност на служителите до правителството.

„Голямата гордост и ефективност на Борисов е сведена до едни наши съграждани да сепарират ръчно боклука, след като той вече е излязъл от завода. Предлагаме вместо тези 6 млн. лв. да се дават за това, във всеки един квартал на тези хора, които така или иначе обикалят по улиците и сепарират на място боклука, да им се дават пари да вършат това, без да ходят до завода", предложи социалистът.

Ремонтът на „Орлов мост" при кмета Борисов не издържа и 11 дни

Свиленски даде и друг пример - качеството на ремонтите в София. Той припомни, че 2007 г. първият ремонт, който е направил Борисов, е този на „Орлов мост".

„Къде е ефективността? Г-жа Фандъкова вчера каза, че утре ще приключи ремонтът и всичко ще бъде забравено. Не, няма да бъде забравено", категоричен бе той.

Депутатът от БСП обясни, че „Орлов мост" е емблемата на ГЕРБ за всеки един ремонт - строителство, контрол, отговорност на фирмите и ощетяване на гражданите. Той припомни, че на 12.08.2007г. завършва ремонтът, като 700 000 лв. са дадени само за „Орлов мост", а 1,2 млн. лв. за отсечката от него до „Ропотамо". По думите му само 10 дни след това „Цариградско шосе" става „Цариградско море", а „Орлов мост" е нагънат на коловози. Г-н Борисов няколко дни след това твърди, че фирмата, която е извършила ремонта, поема гаранцията от 5 год.

„Вчера на Министерски съвет той казва: „Какво искате, 11 години тежкотоварни автомобили, камиони, таксита, автобуси, кой път ще издържи 11 години? Г-н Борисов, не 11 години, 11 дни не ви издържа ремонтът", каза той.

Свиленски подчерта, че днес е "Орлов мост", миналата седмица е бил „Черни връх", който само няколко месеца след големия ремонт и пускането на метростанцията, при един по-голям дъжд настилката се е напукала.

„Фандъкова каза, че ще бъде ремонтирано за сметка на изпълнителя. Кой е изпълнителят, г-жо Фандъкова, и за чия сметка ще бъде направен поредният ремонт - изпълнителят е Метрополитен - 100% общинско дружество и отново 100% столичани ще платят за втори път некачествения ремонт", обясни той.

Свиленски заяви, че автомагистралите "Марица" и "Тракия" също са били ремонтирани повторно на 3 месеца и малко преди да навърши година втората.

Георги Свиленски подчерта, че докато през тези няколко дни ни занимаваха с „Цанков камък", вчера МС е дал на концесия интермодалния терминал в Пловдив.

„Само преди 6 месеца искахме тази процедура да бъде спряна. Това е поредният грабеж на българското общество - дават се под наем 71 декара, с изградената инфраструктура, за 5 хил. лева на месец за 27 години. Съоражението е построено за 12 млн. евро, а го даваме под наем за цената на будка в центъра на София", обясни той.

Според него тази фирма ще стане монополист и ще контролира отношенията на всички транспортни фирми с този терминал.

„Казахме, че фирмата ще е пловдивска с 4 букви. Сега вече може да я кажем ПИМК. Да видим дали те няма да са концесионер на летище „Пловдив", каза още той.

В заключение Свиленски се обърна към управляващите с думите:

„Когато някой иска да се сигнализира прокуратурата във връзка с ефективността на проекти, предлагам на колегите от ГЕРБ, които това лято не почиваха и даваха пресконференции от морето, ако намират нещо притеснително в това, което казваме, още днес да направят това".

Николай Николов: Борисов като кмет е дал общински имот на частна фирма

„Искам да запозная обществото с ефективността на Бойко Борисов като кмет на столицата. Вчера бе блокирано движението на бул. „България" и бул. „Петко Ю. Тодоров", заради имот, който по общия устройствен план от 2009 г. трябва да бъде парк, зелена площ и има дървета. С подписа на Борисов като кмет, през 2006 г., тази публично-общинска собственост става частна и е дадена на частна фирма, която е заградила пространството и е нарушила нормалния ритъм на живот на кв. „Стрелбище", в София." Това заяви общинският съветник от БСП в СОС Николай.

„Понеже фирмата не зачита нито районната, нито столичната власт, прави каквото си поиска и както си поиска, моят призив е г-н Борисов да вземе отношение по казуса, тъй като цялото това ходене по мъките е започнало с неговия подпис", призова Николов.