/КРОСС/ БСП направиха "концесия" мръсна дума. Това заяви на пресконференция министърът на транспорта Ивайло Московски във връзка с изказването на Георги Свиленски от БСП за концесията на интермодален терминал край Пловдив.
Московски отговори на депутата от БСП Свиленски с покана да получи държавен пост, за да управлява държавно дружество и да докара да държавата по-големи приходи при открита и честна процедура.
"Ако има опасения, отправям предложение към г-н Георги Свиленски в рамките на днешния ден да ми отговори. Аз съм готов този договор да не се случи", заяви Московски.
"Готов съм да понеса политическата отговорност и ще се оттегля", декларира Московски.
Министърът на транспорта подчерта, че процедурата е била абсолютно открита, честна и прозрачна. Той заяви, че е направил справка дали е имало в мандат на БСП концесии, където е участвал само един кандидат. Оказва се, че има, изтъкна Московски и допълни, че специално в транспортната инфраструктура се е "натъкнал" на 3 такива концесии.
"Ако упрека към нас е защо се дава на концесия, този интермодален терминал, през 2008г прединвестиционното проучване за изграждането и реализирането на проекта в правителство на БСП са заложени основните насоки за реализиране", подчерта още той.
По думите на Московски основна част в тези насоки включва реализирането на публично-частно партньорство в България. Във второ правителство на БСП (в случая на Орешарски) управляващият орган в Министерски съвет одобрява формуляра за кандидатстване и финансиране на интермодателен терминал Пловдив със основна насока реализация чрез публично-частно партньорство.
"Тоест, в две правителства на БСП те писмено са потвърдили, че този проект ще се реализира чрез концесия",уточни Московски.
Зам.-председателят на СОС Николай Стойнев коментира твърденията на БСП относно "Орлов мост". Стойнев припомни, че за последно ремонт там се е правил преди 11 години. По думите му, тогава кмет на София е бил Бойко Борисов и лично той е констатирал неизпълнение на дейностите от фирмата, която тогава е извършила ремонта, и е наложил санкция в размер на 300 хил. лв. "Тези пари не са били платени на фирмата", посочи Стойнев. "Около 300 хил. лв струва в момента ремонта на Цариградско шосе", коментира още Стойнев.
По отношение на завода за отпадъци Стойнев заяви в момента функционира един от най-модерните заводи за преработка на отпадъци в Европа.