До 3000 лева глоба за ресторанта с такса "желание на клиента"
Секция: Туризъм
22 Август 2017 09:18
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
До 3000 лева глоба за ресторанта с такса "желание на клиента"

/КРОСС/ Димитър Маргаритов - председател на комисията за защита на потребителите коментира в сутрешния блок на БНТ, че таксата "желание на клиента", която е била начислена от заведение в Кранево, е нарушение.

Клиентът не е уведомен по никакъв начин, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително. Ресторантьорът може да получи глоба до 3000 лева. В хода на проверката ще бъде определен конкретният размер. Тези случаи са спорадични, не са масова практика, подчерта Маргаритов.

"Ако се установи, че действително е начислена такса „желание на клиента" това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително", каза още Димитър Маргаритов.

„В момента извършваме проверка на конкретния случай. Изискали сме от търговеца да ни представи извадка от фискалната памет, да се убедим, че действително е начислена тази такса", посочи той и допълни, че за това нарушение по Закона за туризма санкцията е от 500 до 3000 лева. „Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи", коментира Димитър Маргаритов. Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем. „Извършихме проверка в този обект на принципа „таен клиент". Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена", каза още председателят на КЗП.

Повишава се културата на търговците - такава е тенденцията, а клиентите си търсят правата, коментира още той.