/КРОСС/ В натоварените летни месеци или преди празници самолетните компании дублират билети за полети и дори се стига до сваляне на пътници от борда. За това предупреди в сутрешния блок на БНТ „Денят започва" директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов. Той обясни, че в такава ситуация трябва да защитим правата си и полагащото ни се обезщетение за пропуснатия полет. Какво можем да направим, ако се окаже, че самолетът е пълен и за нас няма място?
Тези права се отнасят за всички полети, които излитат от територията на България или от което и да е летище на територията на ЕС, без значение коя е авиокомпанията. Тези права важат, когато нашият полет излита от територия извън ЕС, но каца в България и компанията е европейска. Във всички тези случаи сме защитени като пътници", обясни Игнат Арсенов.
Компаниите с цел да уплътнят местата в самолета продават повече билети. При подобна практика обаче пътниците имат своите права. "На първо място компанията трябва да ги информира за техните права и да предостави възможност на доброволци да се откажат да пътуват, тъй като на някои не е спешно.
В такъв случай тези доброволци могат да ползват определени облаги - хотел или някакво обезщетение", посочи Арсенов.