Новият подвижен състав на БДЖ ще спестява годишно 35 млн. лева разходи
Секция: ИКОНОМИКА
01 Септември 2017 15:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Новият подвижен състав на БДЖ ще спестява годишно 35 млн. лева разходи

/КРОСС/ С новия подвижен състав оперативните разходи в БДЖ-Пътнически превози ще спаднат с 15 %, което на годишна база е 35 млн. лева. Това съобщиха заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев и изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ" ЕАД Владимир Владимиров по време на провелия се днес брифинг.

„В рамките на трите кабинета на министър-председателя Бойко Борисов имаме едно устойчиво развитие по отношение на стабилизирането на жп сектора и в частност на Холдинг БДЖ", напомни зам.-министър Занчев. По думите му въпросът със задълженията на дружеството към финансови институции ще бъде окончателно решен до края на 2018-та г. „Вторият въпрос, който е необходимо да се реши, са инвестициите в сектора. В момента вървят инвестиции за рехабилитация на железопътната инфраструктура. През 2023 г. ще имаме завършено трасе по цялото направление от сръбската граница през София, Пловдив към Бургас и към Свиленград/турска граница. За това подготвяме обществена поръчка за нов подвижен състав, за да може той да е адекватен на инфраструктурата, която ще позволява по-висока скорост. Това е и причината за днешния брифинг", допълни още Велик Занчев.

По време на събитието бе представен докладът от разработения анализ от експерти на 3 университета - Висшето транспортно училище, Техническия университет и Университета за национално и световно стопанство, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, „Холдинг БДЖ" ЕАД и от Национална компания „Железопътна инфраструктура". В него са очертани потребностите на дружеството за цялостната му модернизация.

„За пълното технологичното обновление са необходими инвестиции от порядъка между 800 млн. лева и 1,3 млрд. лева. Това е огромен ресурс, който дружеството не може да си позволи, затова ще бъдат правени поетапни стъпки.", заяви Владимир Владимиров. Той уточни, че документацията за процедурата за новите влакове се подготвя и се прави всичко възможно обществената поръчка да бъде обявена през октомври. Обхвата й е за доставка на 41 броя мотрисни влакове.