Борисов започва преговори за нов транспортен коридор, поиска трети "Дунав мост" на концесия
Секция: ПОЛИТИКА
02 Септември 2017 14:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Борисов започва преговори за нов транспортен коридор, поиска трети "Дунав мост" на концесия

/КРОСС/ Преговорите за нов транспортен коридор от Гърция през България до Румъния започват на 5 септември. От гръцка страна вече обявиха за подобно намерение, а сега то бе потвърдено и от премиера Бойко Борисов по време на ежегодната му среща с младежката организация на ГЕРБ във Варна.

Освен това правителството ще се опита възможно най-скоро да започне строителството на трети мост над Дунав между България и Румъния, като намерението е той да бъде на концесия.

„Сега на 5-и сме се разбрали да се видим и да си поговорим вечерта с Ципрас по разни теми. На 6-и подписваме един коридор Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе. На 5-и октомври румънският премиер с целия си кабинет идва тук във Варна, за да прикачим към това Дунавската стратегия. Искам още един мост на концесия, дори до този на Русе, да се направи - който иска по-бързо да минава, да си плаща", заяви Борисов.

Премиерът каза още, че политическите елити на страните от Балканите трябва да покажат на страните в Европа, че са важни не само като външни граници на ЕС, но и по отношение на Берлинския процес, Дунавската и Черноморските стратегии.

„Да използваме географското си положение, просперитета си и възможностите да направим инфраструктурни проекти", добави той.

Борисов сам похвали външната политика на правителството и това колко добър съсед е България и обяви като цел на държавата приемането на страните от Западните Балкани в Европейския съюз.

Още по темата за инфраструктурните проекти Борисов обяви намерение е, след като заработи ТОЛ-системата да бъде разширена магистрала "Тракия".

Мисля си как, заработи ли ТОЛ системата, магистрала „Тракия" до Пловдив да я направим в 6 ленти, с още една допълнителна лента.

„Като тръгнеш от София за Пловдив все едно караш по „Цариградско шосе", няма нищо общо с магистрала, пълна е. 45-50 хил. коли на денонощие пълнят „Тракия", от 15 хил., които са били", посочи той.