Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро
Секция: ИКОНОМИКА
04 Септември 2017 14:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро

/КРОСС/ В този вариант, който предстои да подпишем, коридорът включва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с железопътна връзка през Свиленград. Включва и българските пристанища Бургас и Варна и пристанище Русе на Дунав. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски на представянето на Меморандума между България и Гърция, който ще бъде подписан на 6 септември, предава „Фокус".

„Меморандумът, който ще подпишем ще стартира дейности по обособяването на един транспортен коридор", обясни той.

„Целта на обособяването на този коридор е интегрирана свързаност, развитие на бизнеса и индустрията, както и оперативна съвместимост между две европейски държави, каквито са България и Гърция", заяви Ивайло Московски.

Той уточни, че коридорът е смесица между железопътна и пристанищна инфраструктура, като в основната си част представлява железопътна интегрирана свързаност.

„Анализите за норми на възвращаемост и трафик ще бъдат правени съвместно от двете държави. Считам, че период от 10 години е реален, обективен и достатъчен да бъдат изградени отделните направления по коридора от двете държави", каза още министърът.

Москонски коментира и финансовата страна на проекта.

„Инвестициите по Меморандума, които са необходими в българския участък от проекта са 1 милиард и 70 милиона евро. Всички тези мерки, които предстоят, изпълнявайки Меморандума, имат изключително висока добавена стойност към целия регион и държавата ни. Голяма част от транспортните съоръжения на територията на България са част от т. нар. Трансевропейска транспортна схема или мрежа.

Към момента обсъждаме с гръцките си колеги вариантите и начините на финансиране", коментира министърът.

„Проектът би могъл да намери интерес сред значителна част инвеститори, да бъде финансиран по плана „Юнкер" или да провокира интереса на Европейската инвестиционна банка и другите големи банки. Надяваме се в значително кратки срокове да започнат и предпроектните проучвания и реалното остойностяване на проекта", посочи той.

„Проектът създава алтернатива, не отнема възможността на другите транспортни трасета, по никакъв начин няма да намали развитието на Коридор 8 или на някой друг", категоричен бе министърът.