Над 200 хиляди деца в задължителна училищна възраст липсват в образователната система
Секция: БЪЛГАРИЯ
04 Септември 2017 16:53
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Над 200 хиляди деца в задължителна училищна възраст липсват в образователната система

/КРОСС/ Близо 206 000 деца в задължителна училищна и предучилищна възраст в страната трябва да бъдат привлечени в образователната система. Това каза пред журналисти в Сливен министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Толкова са децата, които не са били открити в системата на Министерството на образованието, като този брой е максимален, подчерта министърът, цитиран от БТВ. По думите му, той не кореспондира със статистиката за преждевременно отпадналите от системата деца, които са между 13 и 14 процента, т.е. между 130 и 150 000.

Само работата на терен ще установи дали дадено дете е в съответния град, в друго населено място или друга страна, каза той.

Над 9000 са децата, които липсват в регистрите на Министерството на образованието в област Сливен.

Министърът е на посещение в града, за да се срещне с директори на детски градини и училища от областта, с участници в Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

Министър Вълчев обясни начина, по който ще работят екипите. По думите му, много е важна интервенцията в задължителната предучилищна възраст между 5 и 7 години. Необхващането на децата в тази възраст създава проблема с незнаенето на български език, както е и предпоставка децата много по-лесно да отпадат от училище, смята той.

Според министъра механизмът ще благоприятства взаимодействието между институциите. Броят на децата, които трябва да бъдат издирени и върнати в училище, е голям, каза той и допълни, че усилията в тази насока трябва да продължат и това не е еднократна кампания.

Децата не трябва да бъдат изключвани, а подпомагани и включвани в образователната система, като се осигурява всякаква обща и допълнителна подкрепа за личностното развитие. Това каза министър Вълчев в отговор на въпрос дали учениците трябва да преминават в по-горни класове, при условие, че са неграмотни. За децата, натрупали дефицити в начален етап, е предвидено допълнително обучение, допълни той.

Помолен отново да коментира дискусията около чернобелите и цветни учебници, министърът заяви, че според него това е било неуместно послание от страна на издателството. Децата са различни по много неща, но в образователната система не трябва да допускаме излишно допълнително делене, каза той.

По думите му, чернобели учебници ще има и занапред, като например в по-горен клас, където дадени предмети не изискват многоцветни учебници. Тази конкретна партида обаче няма да бъде разпространявана. Изборът на учебници ще бъде на педагогическия колектив, което е практика и досега.