Dell Inc., General Motors, Microsoft, Trek Bicycle, Herman Miller, Interface, Humanscale, Bureo, Van de Sant и други сформират междубраншова група, за да адресират проблема с отпадъците в морето
Секция: ЛЮБОПИТНО
22 Декември 2017 14:50
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Dell Inc., General Motors, Microsoft, Trek Bicycle, Herman Miller, Interface, Humanscale, Bureo, Van de Sant и други сформират междубраншова група, за да адресират проблема с отпадъците в морето

/КРОСС/ Dell Inc., General Motors, Microsoft, Trek Bicycle, Interface, Van de Sant, Humanscale, Bureo и Herman Miller ще организират съвместна инициатива с отворен код наречена NextWave. NextWave събира водещи технологични компании, фокусирани върху клиента, за да разработи първата по рода си верига за доставки на океанска пластмаса в търговски мащаб. Други членове на групата, които подкрепят инициативата, са програмата на ООН за околната среда, института 5Gyres, Зоологическото дружество в Лондон и Института за нови материали.

Проучване показва, че приблизително 8 милиона тона пластмасови отпадъци са попаднали в океана през 2010 г. и ако тенденциите не се променят, повече от 150 милиона тона пластмасови отпадъци ще достигнат океана до 2025 г. Това представлява не само заплаха за жизненоважни екосистеми в океана, включително развъдници за риба и коралови рифове от решаващо значение, но също така има нежелани последици за здравето и дълголетието на морските видове и хората.

Членовете на NextWave ще споделят отговорността за разработването на устойчив модел, който значително намалява замърсяването с океанска пластмаса, като същевременно създава икономически и социални ползи за множество заинтересовани страни. В допълнение, групата ще гарантира, че създадената верига за доставки има инфраструктурата и поддръжката, необходими за да се отговори на търсенето, както и че е в съответствие с глобално одобрените социални и екологични стандарти. На последно място, инициативата ще потвърди целостта на веригата за доставки и интеграцията на продуктите, резултат от нея, чрез съответствие със система за надзор и външна проверка от трета страна на въздействието, което оказва.

The Lonely Whale, НПО посветена на това да доближи хората до световния океан с помощта на образователната системата K-12, кампании за потребителите и пазарно ориентирани решения, ще сформира групата. NextWave активно ще ангажира учени и защитници, работещи в областта на морските отпадъци и здравето на океаните, с които да се съветва за устойчив модел, който подкрепя нуждите на крайбрежните общности и околната среда. Инициативата е подкрепена от програмата на ООН за околната среда, като партньори от частния сектор са поканени да се регистрират в кампанията „Чисти морета" като част от техния ангажимент.

NextWave очаква, че заедно те ще отклонят повече от 3 милиона паунда пластмаса от попадане в океана в рамките на пет години, еквивалентът на това да се предотврати достигането на 66 милиона бутилки за вода в моретата. 

Важно е, че компаниите членове са приели също да намалят употребата на пластмаса в своите дейности и вериги за доставка. Докато се работи за спирането на потока океанска пластмаса, от решаващо значение е да се гарантира, че всяка компания оценява своя собствен пластмасов отпечатък и елиминира и/или значително намалява своята употреба на пластмаси за еднократна употреба и пластмаси, които не се рециклират.

Инициативата е резултат от взаимоотношенията между Dell и Lonely Whale. През 2015 г., Dell си партнира с Ейдриън Грение, основател на Lonely Whale, за да запознае компаниите и потребителите с опасностите, които крие океанската пластмаса чрез Lonely Whale VR преживяването, осъществено с помощта на Dell. Dell лансира своята първа пилотна опаковка от океанска пластмаса през февруари 2017 г. и помогна за лансирането на инициативата „Чисти морета" на програмата на ООН за околната среда, в резултат на което 33 държави участват в намаляването на морските отпадъци. През юни Dell и Lonely Whale се обърнаха към Обединените нации на Конференцията на ООН за океаните 2017, където Dell обяви своя ангажимент към SDG Цел 14 на ООН.

Dell е подкрепяла и други програми, които спомагат за кръговата икономика, като част от своя план „Добро наследство 2020" (Legacy of Good). Ако желаете да научите повече за инициативата, посетете NextWave-Plastics.org, а за да научите повече за работата на Dell, свързана с океанската пластмаса, посетете старицата на Програмата за океанска пластмаса на Dell.

Кевин Браун, ръководител на веригата за доставки, Dell: „Сътрудничеството е от решаващо значение за адресирането на нарастващия проблем с океанската пластмаса. Много се радвам на тясното сътрудничество с лидери в различни индустрии, с които да работим за колективния интерес за достигане до решения, които създават стойност от отпадъци."

Ерин Мийзън, директор устойчивост, Interface: „Вълнуваме се, че ще си сътрудничим с организации със сходни виждания, за да подобрим кръговата икономика. Interface проактивно се стреми към кръгов подход, включително рециклиране и повторна употреба на материали чрез нашата програма за връщане на продукти ReEntry. Ние смогнахме също за намаляване на отпадъците в океана с инициативата Net-Works, като използвахме рибарски мрежи „призраци",  мрежи, изоставени или загубени от рибари, като рециклиран материал в нашата верига за доставки на прежда. Всички тези усилия са от решаващо значение за нашата Мисия за възстановяване на климата (Climate Take Back), за да създадем климат, подходящ за живот. Ние сме уверени, че тази работна група може да ускори рециклирането на пластмаса, стимулирайки разрастването и икономическата жизнеспособност, като същевременно остави трайно положително въздействие върху здравето на нашите океани и изведе кръговата икономика на преден план." 

Ейдриън Грение, основател, Lonely Whale, Съветник на Dell за социалното благо: „Много се гордея, че нашето партньорство с Dell продължава да расте и да подтиква компании в различни браншове да използват своите възможности, за да адресират здравето на океаните. Това не е проблем на една отделна компания, това влияе на всяко човешко същество и на всяка компания и е удивително да се наблюдава как лидерите в различни индустрии се обединяват." 

Ерик Солхайм, изпълнителен директор, Програмата на ООН за околната среда: „Океаните са изправени пред „пластмасова" пандемия и е от решаващо значение компаниите да поемат отговорността за своите вериги за доставки, а потребителите да осъзнаят как изборите, които правят ежедневно, могат да имат трайни последици. Ние приветстваме Dell и Lonely Whale за организирането на тази работна група и за това, че застават начело на нещо, което се надяваме да бъде катализатор за иновация, която може да се постигне само чрез съвместна работа." 

Джена Джамбек, доцент, Център за кръгово управление на материали, Институт за нови материали, Университетът в Джорджия: „Вълнувам се, че частният сектор се раздвижва и поема активна роля в адресирането на предизвикателствата, свързани с отпадъците в морето. Като променяме начина, по който мислим за отпадъците, ценим управлението им и създаваме групи като тази, които създават икономически жизнеспособен модел с възможност за разрастване, ние можем да дадем тласък на развитието на инфраструктурата, включително нови работни места и възможности за икономически иновации, като същевременно условията на живот и здравето за милиони хора по света се подобряват."

Джон Брадбърн, глобален мениджър Намаляване на отпадъците, General Motors: „Независимо дали става дума за превръщането на нефтения бум в океаните или бутилките за вода от град Флинт в автомобилни части, GM работи по проблема с отпадъците свързани с водата. Развиването на кръговата икономика изисква от нас да гледаме на нещата не като това, което са, а като това, в което могат да се превърнат. Когато работим заедно, с малки и големи компании от различни браншове, ние отключваме дори още по-голяма стойност от тези ресурси и умножаваме положителното влияние."

Стефан Бергрен, старши-продуктов инженер, Trek Bicycle: „Trek непрекъснато търси нови начини да изгради един по-добър свят и ние се вълнуваме да бъдем част от този консорциум с други организации, които споделят сходни ценности. Споделянето на идеи и развиването на дизайни, за които ще се използва рециклирана океанска пластмаса като част от разработката на продукти, е много вълнуваща перспектива за нас. Гордеем се да бъдем част от тази група, която ще послужи като катализатор и модел за други да последват и адресират проблема с пластмасовите отпадъци в нашите океани."

Дайан Търнуел, вицепрезидент, Иновации в материалите в Herman Miller: „Опазването на околната среда винаги е било основна ценност в Herman Miller. Ние вярваме, че е задължение на всяко поколение да управлява ресурсите на Земята по отговорен начин така, че те ще съществуват и за следващото поколение. Ние от Herman Miller сме поласкани да си сътрудничим с тази група от лидери в индустриите, която е поела ангажимент да разработи решения, които да развият кръговата икономика чрез иновации и отговорно снабдяване, като същевременно има положително влияние върху общностите по целия свят."

Дейвид Стовър, изпълнителен директор и съосновател, Bureo: „Фокусирани върху разширяването и пресъздаването на програма за събиране и рециклиране на рибарски мрежи, усилията на Bureo са насочени към предотвратяване навлизането на един компонент от различните потоци пластмасови отпадъци в океаните. Ние силно вярваме в силата на сътрудничеството, за да привличаме инициативи и да увеличаваме влиянието им и с измерими осезаеми резултати да предпазим нашите водни пътища и океани от отпадъци. Очакваме с нетърпение да продължим да споделяме знания и да работим в сътрудничество, за да разработваме икономически жизнеспособни решения, които разширяват новата икономика към изхвърляни преди това материали. Много благодарим на ръководния екип на Lonely Whale за сформирането на работна група от компании, които се обединяват, за да окажат положително въздействие върху нашите океани."

Джон Страснър, директор Стратегии на работното място, Humanscale: „Ние в Humanscale вярваме, че производителите не трябва да се стремят само към нетно положително въздействие върху нашата околна среда, но също и да работим усърдно, за да реконструираме и възстановим естествените местообитания. Намаляването на отпадъците, изхвърляни в морето, особено рибарските мрежи „призраци", е от първостепенно значение за нас, както трябва да бъде и за всички производители. Ние искрено се вълнуваме да се присъединим към Dell, Lonely Whale и други компании с прогресивно мислене в усилията да възстановим морските местообитания и да елиминираме небрежното отношение към навлизането на пластмаса в нашите океани."