Паргов: Защо да не направим един завод за електромобили в България
Секция: ПОЛИТИКА
25 Януари 2018 13:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Паргов: Защо да не направим един завод за електромобили в България

/КРОСС/ Защо държавата да не помисли да направим завод за производство на електромобили в България? Това попита пред журналисти лидерът на столичното БСП Калоян Паргов.

Той коментира темата със замърсяването на въздуха в София.

„Сега при минус 7 градуса ще мием ли? Предложих през тази година да закупим електромобили за всички, за цялата администрация на Столична община и ние съветниците също, кой колкото може, да минава, за да даваме пример. 40% от проблема е битовото потребление. Въпреки енергийните помощи, се използват неекологични горива, например въглища, които са с високо съдържание за сяра. Администрацията е на терен и трябва да глобява. Трябва да се раздават екогорива, но не от пелетите с китайско лепило.

„Топлофикация" е в технически фалит. Колкото повече метро, толкова по-малко автомобили, но виждаме, че всяко домакинство има със сигурност по един автомобил. Трябва да започнем да налагаме санкции, както в Лондон.

Налагаме висока такса за влизане в центъра и това е, особено на регистрирани автомобили преди 2006 г., както е в Лондон, и строим буферни паркинги", заяви Паргов.

По думите му в бюджета има над 400 млн. лв. за екология.

„Защо държавата да не помисли да направим завод за производство на електромобили в България? Ще създадем поминък и ще бъдем водещи с една нова технология. Просто давам идея. По-същественото, което не намира подкрепа е екологичен фонд, който да се формира от приходите в общината и който да използваме за удряне на проблема в сърцето, а не с байпас мерки. Трябва да стимулираме потребителите, които са извън „Топлофикация", да ползват екологични горива", обясни той. Калоян Паргов уточни, че са предложили повече измервателни станции.

„За „Красна поляна" проблемът не се решава чрез расистки изказвания, а чрез целенасочена, образователна, социална политика, както и социална адаптация на тези хора в обществото. Но не на тумби, не на катуни, а да бъдат накарани да са в обществото. Категорично няма да подкрепим бюджета, защото се прави повече от 15-20 години по един и същи начин от едни и същи хора в тази администрация. Единственото, което сполучихме, е метрото в София. Оттук нататък обаче имаме много по-тежки проблеми. С този рекорден бюджет, софиянци да знаят, че само със 100-150 млн. лв. от него реално ще решават проблеми, всичко друго е издръжка. Нито ще асфалтираме по-малки улички в по-голямата част", добави той.

„Съгласен съм един квартал за една година да оправим, но няма такова нещо. Клъвнато е оттук-оттам и накрая най-големият проблем е, че Столична община вместо да предвижда проблемите и да ги потушава още в зародиш, тя чака хората да излязат на протест, да искат оставки, да негодуват и чак тогава се намесваме. Това не е управление. Мисля, че с този рекорден бюджет имаме пари да закупим на цялата администрация по един електромобил, в който да има и надпис „Аз искам по-чиста София и по-чист въздух", каза още Калоян Паргов.