Ирена Анастасова: Подборът на фактите в учебните програми е част от идеологизацията на образованието
Секция: ПОЛИТИКА
01 Февруари 2018 10:12
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ирена Анастасова: Подборът на фактите в учебните програми е част от идеологизацията на образованието

/КРОСС/ „Нашата парламентарна група и БСП никога не сме били против - развитието на България през периода на социализма да се изучава, но равнопоставено с останалите периоди. В тази програма цели 11 века от развитието на България се изучават в 15 теми, Възраждането, което също е един доста сериозен времеви период - в 12. 45-те години от социалистическото развитие на България - в 9 теми, а последните 30 години от прехода - в 8", това каза народният представител от ПГ на „БСП за България" Ирена Анастасова пред БНТ.

„Притеснени сме от начина, по който беше създадена тази учебна програма", добави народният представител.

Ирена Анастасова обясни, че в часовете за периода до Втората световна война липсват сериозни факти от историята на страната ни.

„Липсват фашизма, профашистките организации в България, антиеврейското законодателство и други. Липсва депортирането на българските евреи, а съществува изселването на хора по времето на социализма", обясни още тя.

Народният представител попита, от какво Българската православна църква, народни представители, Народното събрание спасяват българските евреи, след като не е имало антиеврейско законодателство.

„По това време голяма част от българската интелигенция става жертва на фашисткия режим, в учебната програма ги няма и шестте деца ястребинчета", каза още Анастасова.

Тя добави, че подборът на фактите в програмите е част от идеологизацията на образованието.

„В периода след Втората световна война до 1989 г. понятията са: демагогия, съветизация, комунизъм, диктатура на пролетариата, Народен съд, репресивен апарат, възродителен процес, горяни, експроприация, насилствено коопериране, изселване. В периода до войната учениците изучават: регентство, легитимност, автономия, протекционизъм, терор, безпартиен режим. А това е идеологизация", категорична бе тя.

Ирена Анастасова заяви - въпреки всичките негативи в този период държавата се е развивала.