84% от фирмите биха намалили риска от измами, ако са сигурни за личността на клиентите
Секция: ИКОНОМИКА
05 Февруари 2018 10:59
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
84% от фирмите биха намалили риска от измами, ако са сигурни за личността на клиентите

/КРОСС/ Проучване на Experian показва, че онлайн измамите продължават да бъдат основен проблем

Шест от всеки 10 фирми търпят същите или по-големи загуби от онлайн измами в сравнение с миналата година. Това показва Глобалният доклад на Experian за измами и проверка на самоличността. Тенденциите и моделите на измами продължават да се развиват по целия свят. Изследването установи, че болшинството фирми (72%) посочват измамите като нарастващ проблем.

Докладът показва, че все още има проблеми с идентификацията в борбата с онлайн измами. Понастоящем 71% от фирмите знаят, че отказват повече сделки, отколкото би трябвало. Това не само води до загуба на продажби, но и до загуба на клиенти, които и без това изисква усилие да бъдат привлечени.

Всъщност, фирмите са единодушни, че по-точното идентифициране на клиентите ще доведе до реализирането на повече транзакции и съответно до повече приходи. Всъщност, 84% от бизнеса заявяват, че с повишаване на сигурността в самоличността на клиентите, ще се понижи рискът от измами.

Тъй като компаниите като цяло преминават през дигитална трансформация, те признават значението на доверието в потребителя и на технологиите, които могат да доставят тази сигурност. "Доверието е валутата на цифровата търговия", заяви Катлийн Питърс, старши вицепрезидент Предпазване от измами и проверка на самоличността в Experian. „Измамите се развиват, а измамниците стават все по-находчиви. Откриването на измами изисква множество стратегии, включително по-добро разпознаване на клиентите".

Изводите от проучването показват, че потребителите очакват онлайн банки и търговци на дребно да направят всичко възможно, за да защитят информацията си и да осигурят сделките си. Почти седем от всеки 10 потребители одобряват протоколите за сигурност, когато извършват онлайн търговия, защото така се чувстват защитени. В същото време, те не искат да има повече стъпки, които да следват и да им се отнема повече от времето. Най-ефективните стратегии за предотвратяване на измами и проверка на идентичност трябва да дават сигурност на потребителите без да нарушават техните преживявания.

За да разработи проучването, Experian интервюира повече от 5500 потребители и 500 бизнес мениджъри на 11 пазара по света. Ето още изводи от годишния Глобален доклад на Experian за измами и проверка на самоличността:

• Един от всеки четирима потребители е отказал транзакция, защото създаването на нов профил изисква твърде много информация

• 35% от потребителите биха извършвали транзакции онлайн, ако има по-малко стъпки

• Само 40% от фирмите са "много уверени" в способността си да откриват измами

• 52% от фирмите все още използват пароли за откриване на и защита от измами

• 75% от бизнеса изразиха интерес към по-усъвършенствани мерки, които нямат влияние върху преживяването на клиентите в дигитална среда

В България Experian работи по два ключови проекта в направление Проверка на самоличността. Единият е платформата CrossCore. През 2017 г. тя беше обявена от Javelin Strategy & Research за най-добрата платформа за установяване на самоличността. Добри Добрев, мениджър Предпазване от измами и проверка на самоличността в Experian в България, сподели: „CrossCore е първата платформа в индустрията, която не е обвързана с конкретен продукт или производител".

В офиса в София се разработва и облачната услуга Device. Чрез нея се идентифицира самоличност зад всякакво устройство, което има връзка с интернет. Технологията в разработването на Device разчита на така наречения reverse engineering.