Фейсбук тества нов бутон
Секция: Технологии
10 Февруари 2018 18:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Фейсбук тества нов бутон

/КРОСС/ Facebook тества въвеждането на нов бутон за изразяване на неодобрение в социалната мрежа. Той обаче няма да е така дълго чаканата от потребителите възможност за нехаресване на постове, а ще е начин да се отбелязват съмнителни коментари и за тях да се подава сигнал до компанията.

Интернет гигантът потвърди официално, че провежда тест и уточни, замисълът е бутонът да се използва само за отбелязване на съмнителни коментари под публични постове. Потребителите няма да виждат колко пъти е използван бутонът, пише "Дарик".

Натискането на експерименталното виртуално копче скрива коментара, а след това се появява въпрос дали той е бил обиден, подвеждащ или несъстоятелен.

Най-важното е, че използването му ще изпраща сигнал на Facebook. Тестът се провежда сред малка група потребители в САЩ. Бутонът се използва само за публични публикации, каквито са новинарските статии, не и в групови постове или на профилите на публични личности.

Бутон "не харесвам" е една от най-желаните възможности за реакция в социалната мрежа, но Facebook не се предава. Преди време изпълнителният директор и съосновател на компанията Марк Зукърбърг заяви, че социалната мрежа не трябва да се превръща във форум за гласуване с да или не.

"Бутонът "харесвам" наистина е ценен, тъй като е начин бързо да изразиш положителна емоция, когато някой сподели нещо. Хората ни питат за бутон "не харесвам", защото искат да са в състояние да кажат, че нещо не е хубаво. Не смятаме обаче, че това е нещо хубаво за света. Няма да го направим. Не мисля, че има нужда от механизъм да се гласува във Фейсбук, дали дадена публикация е хубава или лоша. Не мисля, че това е ценно за обществото."

При последните промени в бутони, Facebook въведе емотикони за реакции, с които даде на потребителите възможност да изразят тъга, гняв, любов, изумление или да се разсмеят.