Ръст на производството на автомобили в Русия
Секция: Автомобили
21 Февруари 2018 08:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Ръст на производството на автомобили в Русия

/КРОСС/ Възстановяването на руския пазар на нови автомобили е факт, въпреки че много анализатори предупреждават, че страната върви към криза, съобщава Automedia. В същото време точно пазарът в Русия се смята за този, който има най-сериозен потенциал за ръст тази година, въпреки че изостава по показатели от тези в западните държави. Все повече компании строят заводи за автомобили в страната, а с възстановяването на пазара, производството там се увеличава.

Само в последните дни Mazda и Skoda обявиха, че увеличават производството си в Русия.

Чехите потвърдиха, че основният обем продажби в Русия са точно коли, произведени от Skoda на място, а най-новото попълнение в производствената гама е SUV моделът Karoq. Подготовката за старта на производството в Нижний Новгород е отнела 18 месеца и е погълнала инвестиции в размер на 87,5 милиона евро.

Там вече се произвеждат Skoda Octavia и VW Jetta, а доскоро и Skoda Yeti. VW и Skoda използват производствените мощности на някогашния съветски гигант ГАЗ от 2011 година насам, а през 2017 двете страни подписаха нов договор.

В същото време Mazda стартира производството на трети модел от гамата си в завода Sollers Mazda във Владивосток. Новият модел е CX-9, а досега там се сглобяваха моделите 6 и CX-5, като всички те са предназначени за руския пазар. Двете компании - Mazda и руският ѝ партньор Sollers строят и завод за двигатели, който също ще е във Владивосток, тъй като разчитат на ръст на местния пазар.

Част от руските анализатори вече твърдят, че дори и да се получи срив на местните продажби, не толкова тежък като този, когато рублата преживя силно обезценяване и някои западни компании напуснаха страната, местната индустрия може да се насочи към производство за износ.

Естествено, голяма част от продукцията на заводите в Русия би имала шансове да покрие изискванията на ЕС - като качество и екологичност, но остава въпросът: Дали тези автомобили ще спечелят доверието на купувачите в Европа.