Шефът на АПИ: Най-критично е в областите Добрич, Силистра и Русе
Секция: БЪЛГАРИЯ
27 Февруари 2018 08:34
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Шефът на АПИ: Най-критично е в областите Добрич, Силистра и Русе

/КРОСС/ Най-сложна е обстановката в Североизточна България - в областите Добрич, Силистра и Русе, заради силните ветрове и намалената видимост. Най-тежка е ситуацията в Добрич и екипите работят за разчистване на пътищата към Кардам и Дуранкулак, за да може главните направления в региона да бъдат отворени колкото се може по-бързо, съобщи на брифинг председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов. Той подчерта, че през нощта Междуведоственият щаб не е спирал работата си под ръководството на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. АПИ е изпълнила най-важната задача, която са имали от министъра да не се допусне да има бедстващи хора при усложнената зимна обстановка. „Нямаме бедстващи, нямаме пострадали, защото най-важното е да запазим живота и здравето на хората", каза инж. Атанасов.

По автомагистралите „Хемус", „Тракия", „Марица", „Струма" и „Люлин" няма ограничение в движението на тежкотоварните превозни средства и трафикът се нормализира. Сутринта бе възстановено движението по АМ „Тракия" в участъка между Карнобат и Бургас и по АМ „Хемус" от Шумен до Варна, по които движението през нощта бе ограничено заради силния вятър и нулевата видимост. Безопасността и на пътуващите, и на работещите е най-важна и благодаря на всички екипи, които денонощно работят при тежки зимни условия, каза инж. Атанасов. В момента републиканските пътища се почистват от над 2300 машини.

Необходимо е шофьорите да карат внимателно, със съобразена за зимните условия скорост, да не предприемат резки маневри и да спазват въведените ограничения. При ниска видимост трябва да се пътува по-бавно, за да може да се реагира, защото при силен вятър и снегонавявания обстановката може да се влоши за секунди, подчерта Росен Рапчев от „Пътна полиция".