Девет нови електронни услуги ще предостави на гражданите и бизнеса Агенция по вписванията
Секция: БЪЛГАРИЯ
07 Март 2018 16:54
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Девет нови електронни услуги ще предостави на гражданите и бизнеса Агенция по вписванията

/КРОСС/ Агенцията по вписванията ще предоставя 9 нови електронни услуги на гражданите и бизнеса с финализиране на надграждането на Имотния регистър и връзката му с кадастралния регистър.
Това заяви днес изпълнителния директор на Агенцията Зорница Даскалова по време на пресконференция за стартирането на проект „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги".

„Този проект е изключително важен. С успешната му реализация ще се подобри обслужването за гражданите и бизнеса", допълни заместник-министърът на правосъдието Десислава Ахладова, като подчерта, че намаляването на административната тежест е сред основните приоритети на правителството, по които активно и последователно работят Министерството на правосъдието и Агенция по вписванията.
По думите на изпълнителния директор Зорница Даскалова сред бъдещите електронни услуги, които ще предоставя Агенцията са:

• регистриране на заявление за предстояща сделка за предварително деклариране на предстояща сделка;
• проверка на статус на заявление, осигуряващ видимост на подготвителни действия за сделки с недвижим имот;
• автоматизирано известяване на заинтересовани страни на посочен e-mail адрес;
• уведомления за общините и техните бази данни за данъчни цели;
• искане за издаване на преписи;
• искане за издаване на удостоверение за лице;
• искане за издаване на удостоверение за имот;
• искане за издаване на удостоверение за период;
• калкулатор за изчисление на дължимите държавните такси.

Проектът се осъществява с финансова помощ „Приоритетни проекти в изпълнение на пътната карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2016-2020 г." с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Общата му стойност е в размер на 1 500 000 лева, а срокът за изпълнението му е 18 месеца.