/КРОСС/ Няма да мине много време, когато Head-up дисплеите ще изпълват цялото стъкло, водачът ще разчита на виртуална реалност, а интелигентни фарове ще осветяват пътя като ден. Всичко това ще работи съвместно, за да предложи възможно най-пълната и безопасна картина на пътя напред.
Докато се случи това, обаче, инженерите вървят крачка по крачка. Сега на дневен ред са фаровете Digital Light, които бяха представени в обновения Mercedes-Maybach.
Технологията Digital Light еволюира от интелигентните фарове, представени през 2009 г. чрез Mercedes Experimental Safety Vehicle. В същия модел бяха показани първите задни предпазни колани с вградени въздушни възглавници. Преди 9 години дъгите фарове бяха изградени от по 100 светодиода (LED), като компютър контролираше всеки светодиод, за да създава специфичен светлинен сноп.
Сега технологията е „леко" понапреднала. Новите HD-фарове разчитат на чип, върху чиято повърхност има над 1 000 000 микрорефлектора, т.е. те генерират резолюция от над 2 000 000 пиксела. Камери и сензори засичат останалите участници в движението, за милисекунди компютри изчисляват данните, базирайки се на информацията и от базата данни от цифрови навигационни карти, като конфигурират възможно най-добрия светлинен сноп за конкретните пътни условия.
Това е възможно, тъй като всеки микрорефлектор е контролируем. Така не се заслепяват другите участници в движението, а водачът получава най-добрата видимост.
Не само това, но технологията Digital Light може да проектира символи върху пътя в HD качество. По този начин водачът получава информация в зрителното си поле. Следващата стъпка от развитието ще е да се осигури комуникация между автомобила и заобикалящата го среда.
Всичко това звучи много скъпо. Това е така, затова и технологията дебютира в Mercedes-Maybach. Около третото тримесечие на 2018 г. определени автомобили ще бъдат оборудвани с тази технология.