Инж. Глосов: До края на май ще бъдат изкърпени основни пътни артерии
Секция: БЪЛГАРИЯ
21 Март 2018 11:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Инж. Глосов: До края на май ще бъдат изкърпени основни пътни артерии

/КРОСС/ До края на месец май, когато е началото на туристическия сезон, по основни направления дупките ще бъдат изкърпени и хората ще могат да пътуват спокойно, безпрепятствено и безаварийно, съобщи инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" в сутрешния блок на Нова телевизия.

Той подчерта, че на 15 март е било разпоредено на пътните управления да започнат ремонтните дейности на пътна мрежа, но влошаването на времето през последните дни и възстановяването на зимното поддържане възпрепятства извършването на качествени ремонтни дейности.

Там, където няма сняг и дъжд кърпежи се правят. Пътноподдържащите фирми и служителите на Агенция „Пътна инфраструктура" се отнасят сериозно към проблема, категоричен е инж. Глосов.

Той подчерта, че проблемите са на пътища, които не са ремонтирани от десетилетия и в съчетание с големите температурни разлики от минус 20 до плюс 20 градуса през последните седмици дупките по тези пътища са отварят за изключително кратко време.

Пътният сектор е недофинансиран от години и това е причина за недоброто състояние на пътната мрежа. Тази година с наличната финансова рамка ще бъдат ремонтирани превантивно близо 570 км републиканска пътна мрежа.

Акцентираме на по-натоварените пътища - магистрали, пътища първи и втори клас, каза инж. Глосов. Според него с въвеждането на тол системата приходите в пътния сектор ще се увеличат от 3 до 4 пъти и тогава възможностите за ремонт на пътища ще бъдат много по-големи. В рамките на 10 години ще могат да се обновят пътищата, нуждаещи се от ремонт, заяви още той.

Инж. Глосов обясни, че зимното поддържане също е от значение за състоянието на пътищата и даде пример с Германия, където за зимно поддържане на километър път се отделят 10 пъти повече средства отколкото в България.