Зукърбърг се извини за злоупотребата с данни
Секция: Технологии
22 Март 2018 07:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Зукърбърг се извини за злоупотребата с данни

/КРОСС/ Шефът на Facebook Марк Зукърбърг призна, че социалната мрежа е допуснала грешки, които са позволили данни за потребителите й да попаднат в аналитичната фирма "Кеймбридж Аналитика".

А анализаторската компания е обвинявана, че неправилно е използвала данните за нуждите на политически клиенти, сред които американския президент Доналд Тръмп и други политици, водещи кампании в Европа, Кения, Малайзия, Мексико и Австралия.

В интервю за CNN, дадено в нощта срещу четвъртък, Зукърбърг каза, че съжалява за случилото се и обеща да предприеме действия срещу недобронамерените приложения.

"Това е голяма злоупотреба с доверието на хората. Наистина съжалявам, че се случи. Основно наше задължение е да защитаваме данните на потребителите. Ако не го правим, не заслужаваме правото да служим на хората", заяви Зукърбърг.

Междувременно скандалът около Facebook се разраства. След Великобритания и САЩ започна проверка срещу платформата, през която вероятно е ползвана информация за 50 милиона потребители. Заради скандала, акциите на Facebook продължават да се сриват. Британският премиер Тереза Мей беше принудена да вземе отношение по темата в парламента.

„Правителството на Великобритания, доколкото ми е известно, няма договор с "Кеймбридж Аналитика". Видяхме какъв е случая и обвиненията към тази компания са много сериозни. подкрепям действията на разследващите, защото хората трябва да занят как се използват личните им данни", заяви Тереза Мей.

Постовете ни, реакциите и търсенията в социалната мрежа могат да са достатъчни за изграждането на наш профил, твърдят експерти. Точно това е идеята на приложението, заради което избухна скандалът около Facebook. Авторът на технологията, обаче, остава скептичен.

„Точността на тези данни е изключително преувеличена в практиката. В най-добрия случай имахме шест пъти по-голяма вероятност да направим погрешен профил за един човек, отколкото да бъде правилен", каза той.

Междувременно, потребителите на Facebook вече са над 2 милиарда. Според експертите, именно използването на компютър и телефон може да даде много лична информация за нас - дори да нямаме профили в социалните мрежи.