/КРОСС/ Партньори на инициативата са Министерството на земеделието, храните и горите и Българската агенция по безопасност на храните.
Kaufland България и сдружение "Традиционни сурово-сушени месни продукти" започват съвместна инициатива за популяризиране на храни с традиционно специфичен характер от утвърдени български производители. Инициативата се провежда в партньорство с Министерството на земеделието, храните и горите и Българската агенция по безопасност на храните.
„Министерството винаги се е стремяло да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти. Насърчаваме земеделските производители да се сдружават и да се възползват от възможностите за регистрация на европейско ниво на продукти със защитени географски означения и храни с традиционно специфичен характер“, заяви министър Порожанов.
Чрез регистрацията на храните с традиционно специфичен характер на европейско ниво се защитават интересите на производителите, вложили дългогодишни усилия и средства за поддържането на високо качество и търговска репутация на своя продукт, каза още министър Румен Порожанов. Тези храни са защитени срещу нелоялна конкуренция и злоупотреба с името им.
Българската агенция по безопасност на храните следи на нашия пазар за правомерната употреба на наименованията и срещу тяхната имитация. Регистрацията на тези продукти на европейско ниво като храни с традиционно специфичен характер им осигурява правна закрила на наименованията на територията на целия Европейски съюз.
„Освен за производителите, ползи има и за потребителите, на които се предоставя гарантирано качество на продуктите с европейско лого. Не на последно място храните с традиционно специфичен характер допринасят за развитието на селските райони, местната икономика и туризма“, допълни Румен Порожанов.
Забележителният вкус на традиционните продукти се дължи на употребата на характерни български подправки като чубрица, сминдух, млян червен пипер. Чубрицата придава уникалния покривен цвят на любимото на поколения „Филе Елена", а хубавото бяло вино, подправено с чесън, чимен (или сминдух) и червен пипер е тайната съставка в рецептата за „Кайсерован врат Тракия".
В периода от 22 март до 15 април продуктовият асортимент на Кауфланд ще акцентира върху месните деликатеси. Част от инициативата ще бъдат дегустации на „Филе Елена", „Луканка Панагюрска", „Роле Трапезица", „Пастърма Говежда", „Кайсерован врат Тракия" и регистрирания със защитено географско указание „Горнооряховски суджук".
Кампанията ще продължи в 3 обекта на веригата в София, Пловдив и Варна. По този начин Kaufland България в партньорство с членовете на сдружението "Традиционни сурово-сушени месни продукти" отново подкрепя българските производители, като насочва вниманието на родния потребител върху месните деликатеси, произведени по традиционна българска рецепта.
Всички продукти в дегустационния асортимент са защитени и вписани в Европейския регистър на храните с традиционно специфичен характер. Обозначението, което те притежават, гарантира използването на утвърдени методи на производство и високо качество. Не е случайно, че наименованията на тези български деликатеси указват различни географски региони.
В класическите рецепти за приготвянето им, предавани от поколение на поколение, се прилага технология за обработка на месото, различна за отделните райони на страната. Грижливо подбраната суровина, вложените ароматни подправки и специалните условия на сушене и пресоване придават традиционния им вкус, любим на всеки българин.
Kaufland България подкрепя българските производители и инвестира в устойчивото им развитие, за да се утвърдят и на международните пазари. Само през последните две години компанията финансира сертифицирането на над 20 земеделски производителя, което им даде възможност не само да подобрят работните процеси, но и да реализират продукцията си извън страната.
В началото на тази година Kaufland България осигури месните деликатеси на сдружение "Традиционни сурово-сушени месни продукти" да присъстват на трапезата на немските потребители като ги предложи в селектирани обекти в Германия.