БДЖ: Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви
Секция: БЪЛГАРИЯ
23 Март 2018 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
БДЖ: Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви

/КРОСС/ „Удължаваме срока за получаване на оферти в процедурата за ремонт на локомотиви, за да дадем възможност на повече фирми, които имат интерес да участват в нея. В процедурата могат да участват както български компании, така и от целия Европейски съюз.

На националния железопътен превозвач е необходима компания, която предлага най-добри условия като качество и бързина на изпълнение на услугата".

Това заяви пред медии управителят на „БДЖ - Пътнически превози" Пламен Пешаров след взетото решение да се удължи срока за подаване на оферти за участие в обществена поръчка с предмет: „Извършване на планова техническа поддръжка (ТП, МПР и ГПР) и извънпланова техническа поддръжка (РН) на електрически локомотиви серия 46200 и електрически локомотиви 44001 и 44002, собственост на „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД за тригодишен период".

„Ремонтът на локомотиви е комплексна услуга и ние възлагаме на външен изпълнител само онази част, която не може да бъде извършвана от служители на дружеството.

Това са специфични дейности, свързани например с електрониката на тяговия подвижен състав, софтуер и настройките", подчерта Пешаров. По думите му е напълно недопустимо процедура със състезателен характер да бъде определяна като нагласена, след като всички условия са публични и достъпни за имащите интерес да участват компании.

Пламен Пешаров заяви, че изискването към участниците е да направят оферта за ремонт на км/пробег, като това ще гарантира качеството на услугата и ще предотврати извършването на фиктивни ремонти.

„Сумата, която е обявена в процедурата е прогнозна стойност. Никъде в документацията няма изискване ремонтите да се извършват за 8 часа. В София и около нея има минимум 5 бази, подходящи за изпълнението на предмета на поръчката", добави още той.

Безопасността на пътниците и качеството на услугата е основен приоритет за ръководството на БДЖ и с това няма да правим никакъв компромис, категоричен беше управителят на „БДЖ - Пътнически превози".