/КРОСС/Рекламодателите заплашиха да прекратят съвместната работа с Facebook, ако съоснователят на социалната мрежа Марк Зукърбърг не изясни ситуацията със събирането на личните данни на потребителите. Информацията е на британския Daily Mail.
Три хиляди големи рекламни компании възнамеряват да спрат да работят с Facebook. А финансовите организации, които досега се интересуваха от акциите на компанията, планират да обявят бойкот на социалната мрежа, предава kaldata.com.
Според тази информация, незабавен отговор от IT гиганта иска и рекламната организация ISBA, обединяваща британските работодатели, представящи потребителски стоки. Предполага се, че хиляди други фирми, включително гигантите Unilever и Procter&Gamble, ще се откажат от Facebook, ако се докаже вината на социалната мрежа в незаконното събиране на лична потребителска информация.
Скандалът относно изтичането на потребителските лични данни от Facebook, пряко свързан с британската компания Cambridge Analytica, избухна миналата седмица. Информацията за потребителите е била събирана с помощта на приложението за съставяне на психологически портрети thisisyourdigitallife.
Марк Зукърбърг се извини за изтичането и обеща, че компанията ще вземе мерки, това вече да не се повтори.