/КРОСС/ Пореден опит за измама заля електронните пощи. Този път е използвано името на известна банка, предава Дарик.
„Скъпи клиенти, Вашата електронна сметка е временно заключена от съображения за сигурност. Ако искате да активирате профила си, следвайте инструкциите", пише в съобщението, подписано от „Обслужване на клиенти".
Приложен е линк, на който подателите на писмото обещават, че може да бъде намерена повече информация. На пръв поглед всичко изглежда наред в писмото, но името на подателя в имейла се различава с една буква от реалното име на банката, чието име се използва. Приложеният линк е към сайт за фишинг.
От банката, от чието име се разпространява писмото, съобщават на официалната си страница, че атаките от подобен тип са зачестили през последните години.
„Чрез фишинг атаките, злонамерени лица се сдобиват с лични данни, пароли за достъп до онлайн банкиране, както и с номера на банкови карти на клиента, за да злоупотребят с тях", обясняват от банката.
Това се случва като измамниците изпращат имейл, който звучи убедително и правдоподобно и до голяма степен наподобява официалния формат на банковата кореспонденция. Така те подканват потенциалните си жертви към отваряне на линк, водещ към имитираща страница, където да въведат доброволно своите данни.
Експерти съветват в никакъв случай да не се доверяваме на имейли от такъв тип и да не се отварят прикачените линкове.