Facebook шпионира SMS-ите на потребители си
Секция: Технологии
26 Март 2018 21:30
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Facebook шпионира SMS-ите на потребители си

/КРОСС/ Facebook са събирали контактите, обажданията и дори съдържанието на текстовете от част от потребителите на мобилния Facebook Lite и Messenger.

От години се знае, че Facebook събира огромно количество данни за своите потребители - социалната мрежа знае не просто всичко, което те споделят, но и местоположението им, както и сайтовете, в които влизат. 

Покрай скандалът , че тези данни са можели да се използват и за политически цели, излезе още една любопитна информация. 

Facebook са записвали съдържанието на SMS-ите и са водели отчет на разговорите, които провеждат част от потребителите им. 

От социалната мрежа обаче разясняват, че тук няма нищо скрито - всеки, изтеглил мобилните приложения Facebook Lite и Messenger е бил попитан дали иска да предостави достъп до историята на обажданията и текстовите си съобщения. 

Facebook твърди, че това се прави единствено с цел улесняване на потребителите и по-добра връзка с техните роднини и приятели. От социалната мрежа твърдят още, че не търгуват с тази информация, но много хора не вярват на това. 

Следенето на текстовете на SMS-ите и хронологията на обажданията наистина може да се нарече доброволно, защото потребителите са питани за това. Обаче има уловка - по-голямата част от хората механично одобряват исканията на мобилните приложения, за да започнат да ги използват по-бързо. 

Експертите сравняват тези искания с текста с малки букви в договорите - той е там, но много малко хора го виждат. Подписът или одобрението обаче е налице, а макар и акциите на Facebook да са паднали значително, то социалната мрежа на практика няма алтернатива и според финансистите котировките отново ще се завърнат към обичайния си вид. 

Бизнесмоделът не само на Facebook, но и на останалите социални мрежи, като Twitter, както и Google разчита на събирането на данни и търговията с тях. Microsoft, Apple и останалите мобилни производители също са изкушени от този "сегмент".