Явор Божанков: Има много тревоги от страна на местните и бизнеса за автомагистрала Русе – Велико Търново
Секция: Автомобили
03 Май 2018 12:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Явор Божанков: Има много тревоги от страна на местните и бизнеса за автомагистрала Русе – Велико Търново

/КРОСС/ Явор Божанков: Има много тревоги от страна на местните и бизнеса за автомагистрала Русе – Велико Търново.

„Има много тревоги от страна на местните и бизнеса по отношение на автомагистрала Русе – Велико Търново. Според местните се удължава пътят до Русе с 30 км“. Това заяви народният представител от ПГ на „БСП за България“ Явор Божанков от парламентарната трибуна. Той обясни, че най-големите работодатели са се събрали в Горна Оряховица и са поискали среща с министър Нанков.

„Дори и аз стигнах до положение да се моля на кметове на ГЕРБ, пусках въпроси на парламентарен контрол, публикации в пресата, за да привлека вниманието на министъра и да направим тази толкова важна и желана за местните среща. Въпреки това, такава не бе проведена“, подчерта народният представител.

По неговите думи единствените отговори са били чрез медиите, в които се твърди, че магистралата не удължава трасето до Русе. „Но от отговорите на парламентарен контрол става ясно точно обратното“, допълни Божанков. Той посочи и заявление на местната индустрия, че няма да използва магистралата. „Вторият голям проблем са връзките. Индустриалният център се свързва с магистралата през мост, строен 1800 година с едно пътно платно. Държавата ще поеме ли ангажимент да направи скоростна връзка от индустриалния център?“, попита Явор Божанков.

Любомир Бонев: Няма магистрала, която да не е открита и след няколко месеца да не е затворена за ремонт

„Чухме за напредъка по настоящите проекти, сроковете за изпълнение и въобще, колко розово е положението. То, обаче не е такова. Ремонтите, свлачищата, проблемите по новите и вече довършените отсечки са ежедневни. Няма магистрала, която да не е открита и след няколко месеца да не е затворена за ремонт”. Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България” Любомир Бонев от парламентарната трибуна.  Той даде за пример магистрала „Люлин”, която е открита през 2011 г., а общата дължина на трасето е 20 км. „В периода от 2012 г. до април 2017 г., са разплатени средства по договори на стойност 8 млн. лв. при положение, че съоръжението е гаранционно.

Дори в момента, едното платно на пътя е затворено заради активизирали се свлачища, които са били вече обезопасявани и укрепвани”,  каза още народният представител. Бонев попита- кой контролираше фирмата изпълнител и защо не се търси отговорност от нея? „Какви са гаранционните срокове на автомагистралите в България? Защо за ремонти се дават пари от държавния бюджет, въпреки че обектите са в гаранция?”,попита още Любомир Бонев.