/КРОСС/ „Пакетът на трите „НЕ” – така евродепутатът Андрей Новаков определи пред камерата на bTV пакета от промени в европейското законодателство, насочени към международните шофьори. Става дума за нови изисквания за часовете на труд и заплащането на превозвачите, като браншът в източноевропейските страни заподозря опит на конкурентите им от богатите страни да ги изхвърлят от пазара.
За да докаже несъстоятелността на лансирания от Еманюел Макрон пакет, Новаков пътува от Холандия до България в кабината на тир. „Аз имам чувството, че правилата са правени за делтапланеристи, които прелитат през границите, а не за Сюлейман, който прекарва по 40 тона товар през Алпите”, коментира евродепутатът.
Той посочи, че изискването след 72 часа престой в дадена държава да се плащат нейните ставки, не е реалистично, защото има страни като Германия и Франция, които просто не могат да бъдат преминати за толкова време. На други места като Австрия тировете не вървят в петък, събота и неделя, което също е предпоставка да се стигне до по-дълго пребиваване.
„Тези правила са направени така, че източноевропейските превозвачи да плащат повече”, подчерта Новаков.
По думите му стотици километри се изминават без отбивка за хотел, няма достатъчно охраняеми паркинги, а и търсенето им създава риск от друго нарушение – прекалено дълго време, прекарано от шофьора зад волана.
Според Новаков подкрепата за пакета „Макрон” в момента отслабва, докато все повече периферни държави застават в опозиция. Въпреки това положението все още е „буквално 50:50”.
Ако бъдат приети, мерките трябва да засегнат и турските тираджии, които често покриват нездравословно големи разстояния без почивка.