/КРОСС/ Над 400 вида бира от 22 държави представи компанията преди старта на Световното първенство по футбол.
МЕТРО посреща нарастващия интерес на българските бирени почитатели с 30 български и 60 крафт бири от чуждестранни пивоварни.
МЕТРО България даде официален старт на обновеният си бирен отдел в МЕТРО София с сортимент, включващ над 400 вида бира. Голямо внимание е отделено на по-малките и независими български и чуждестранни крафт пивоварни.
Специален гост на събитието бе Димитър Пенев, които имаше честа да нареди специален отбор по футбол съставен от различни бири.
Старши треньорът бе попитан, имало ли е спорове за бирата в съблекалнята и пеняване по време на Световното в САЩ 94, той сподели ''Имаше спор между Стойчков и Бълъков , кой да държи топката повече, но никога не имало спор за бира, на терене сме всички заедно , когато пием бира няма значение няма спорове''.
Идеята на компанията е да събере най-добрите български крафт бири от различни стилове на едно място.МЕТРО вече предлага 30 вида български крафт бири и около 60 вида крафт бири на най-добрите пивоварни в света. Компанията ги доставя от 22 страни, като основните държави, от които внася са Германия, Великобритания, Белгия, Холандия и Чехия.
Стартът на бирения отдел бе даден със специално събитие, на което Диана Бонева, директор "Снабдяване", Георги Илиев, директор "Продажби" на компанията и Веселин Лазаров, търговец на бира, представиха новото в асортимента на МЕТРО. Присъстващите имаха възможността да дегустират интересни крафт бири и да научат повече за новите предложения на компанията. Шеф Юри Велев от кулинарната МЕТРО Академия също допринесе за доброто настроение по време на събитието с прясно изпечени барбекю предложения. Веселин Лазаров и Димитър Пенев, старши треньор на българските национали от 1994 г. представиха и „Идеалната бирена 11-торка на МЕТРО за Световното първенство по футбол в Русия". Тя включва Bernard Svetly, Fuller's London Pride, Arzachel India Pale Ale, Brewski Conan, Hoptopod, Шипка, Paulaner, Abentinus Eisbock, Vuur & Vlam, Opasen Char IPA, и Budweiser.
Как се развива пазарът на пиво и какви са интересите на българските потребители? „Традиционно до момента в България се пият през лятото предимно по светли бири, а през зимата тъмни. Мисля че през последните няколко години има някакъв опит да се разчупи тази нагласа.", казва Веселин Лазаров, търговец Бира в МЕТРО. „ Понастоящем бизнесът с крафт бира е един от най-бързо растящите пивоварни сектори в света. Крафт пивото все повече се развива в България през последните няколко години. Появиха се много и различни видове марки.
То контрастира с масовият вкус на пазара, а потребителите намират в него много по-широка гама от вкусове, аромати, а също така разнообразие в цвят, плътност и алкохолно съдържание", сподели Веселин Лазаров.
Обновеният асортимент на МЕТРО България включва както традиционни, така и по-интересни предложения. Освен стандартно присъстващите марки като Radelberger, Schofferhofer (Германия), Bernard (Чехия) и Estrella (Испания) могат да бъдат намерени и по-емблематични представители на белгийските бири, като Orval, Duvel, Mortgage, Westmalle. От британските предложение, по-интригуващи са небезизвестните O'Наrа и St. Peters. Досегашният асортимент на Fullers, Wychwood, и Ringwood също е обновен.
Още нови предложения ще има и за ценителите на по-нетрадиционни стилове. МЕТРО България ще предлага пушена бира от района на Бамберг, Германия - Schlenkerla Rauchbier, Eisbock на Schneider Aventinus Eisbock, пушена бира и от българската пивоварна Хилс, както и белгийски Ламбици със спонтанна ферментанция от диви дрожди.
За начало МЕТРО България стартира с около 60 вида бири от някои от най добрите „занаятчийски" пивоварни в света - De Molen, Pohjala, Mikkeller, Omnipollo, Dogma, Anchor, Crew Republic, Brewfist, BREWSKI. Българските крафт бири са около 30 вида на 9 бранда - Хилс, Блек Пайн, Гларус, Бял Щърк, Ромбус, Айляк, Ах, Mad Panda и Beer Bastard. От юни се очакват още нови предложения за привържениците на крафт бири.