/КРОСС/Директивата относно командироването на работници да не се прилага по отношение на международния транспорт и транзита, но за сметка на това да се прилага по отношение на каботажа и комбинирания транспорт в частта, в която имаме сухопътен транспорт;
По отношение на ползването на почивката в кабината - водачите няма да могат да ползват нито седмичната, нито намалената седмична почивка в кабината, освен ако не са паркирани на сертифицирани зони за паркиране, които ще трябва да отговарят на дълъг списък с условия като брой тоалетни, душове, пейки за отдих, други санитарни и хигиенни условия, които следва да бъдат съобразени с пола (gender friendly);
Седмичната и намалената седмична почивка ще трябва да се ползва в хотел или на място, осигурено от работодателя;
Компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва задължително преди изтичането на третата седмица, но няма да бъде задължително водача да се прибира вкъщи, а може след предварително подадена декларация до работодателя да избере да ползва почивката си на друго място.
От друга страна, Комисията по транспорт и туризъм прие като задължение на всеки три седмици превозното средство да има поне едно натоварване и едно разтоварване в държавата членка на регистрация.
По отношение на правилата за осъществяване на каботажа - разрешен е в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоя в тази държава-членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка.