Операта „Аида“ на сцената на Софийската опера и балет- 8, 9 и 10 юни
Секция: КУЛТУРА
05 Юни 2018 11:44
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Операта „Аида“ на сцената на Софийската опера и балет- 8, 9 и 10 юни

/КРОСС/Една от най-играните опери на маестро Джузепе Верди, „Аида" не случайно е предизвиквала и продължава да предизвиква въображението на големите режисьори не само за оперната сцена, но и за филмови версии. Какво я прави толкова атрактивна и толкова обичана?

Известният аржентински режисьор Уго де Анна дава един възможен отговор. Той е намерил интригуващ отговор за своята постановка на Софийска сцена, след фантастични такива на най-голямата открита сцена, Арена ди Верона.

Оперният шедьовър на маестро Верди се разиграва в ефектно виртуално триизмерно пространство, потърсено в огледалното отражение на египетски релеф, фон на сменящите се картини. Зрителят е омагьосан от играта с отраженията, ефектните костюми, приказното и иносказателното в това запомнящо се внушение.

Изживяване, което всеки път е различно с различните артистични състави. Запомваща е сцената, в която двете съпернички за любовта на Радамес, Аида и Амнерис разиграват истински театър с огромните червени ефирни платна, обгръщащи пространството на всяка от тях, както и триумфалната сцена, ефектно решена пирамидално и превръщането на пирамидата в гробница за двамата влюбени - Аида и Радамес на финала.

Незабравимо филмово изживяване. Внушение близко до съвременника и в изградените контрастни емоции и обрати в сюжета между триъгълника Аида, Амнерис и Радамес.

Фигурата на главния жрец, неговата абсолютната власт, по-силна и от тази на фараона е определяща в решаване съдбата на георите. Той води действието. Той произнася присъдите.

Уго де Ана насочва вниманието към сложните колизии на Аида и Амнерис, влюбени в Радамес. Аида, разкъсвана от любовта към Радамес и любовта към родината. Тя е тази, която прави Радамес предател в името на любовта им, но която приема смъртта заедно с Радамес, като единствен възможен край. Амнерис, влюбена и ревнива, отмъстителна, но победила гордостта си има сили да признае любовта си към Радамес, умолява жреците за милост, проклина жестокостта им, остава в своята самота над гроба на двамата влюбени.

Все силни страсти. Страсти, колкото далечни на съвременника, толкова възможни, стига да ги събуди в себе си.

Нещо, което може да се случи при срещата с безсмъртната опера на маестро Джузепе Верди на сцената на Софийската опера с три различни, звездни състава, в тази фантастична постановка на Уго де Анна.

Диригент и на трите спектакъла е гост диригента, Джордано Белинкампи . В първия спектакъл на 8 юни, в ролята на Аида гостува Цветелина Василева, сопраното, което ако искаме да чуем трябва да попътуваме към големите световни сцени. В ролята на Рамфис е Гиорги Киров, също гост.

Във втория спектакъл на 9 юни, в ролята на Аида е Радостина Николаева, която бе избрана за премиерата на постановката в 2013 година, неин партньор в ролята на Радамес е Мартин Илиев. Двама артисти, които също гостуват на чужди сцени, а у нас помним внушението им от Вагнер на Софийска сцена и от много други спектакли.

На третия спектакъл на 10 юни, в ролята на Радамес гостува Камен Чанев, а в ролята на Аида - Цветелина Василева.

Петър Бучков, Гергана Русекова и други познати артисти ще пеят в обичаната опера!