/КРОСС/ Предстои стартиране на тръжните процедури за избор на изпълнители за проектиране, строителство и за надзор на най-сложния участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, каза инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, в Сутрешния блок на БНТ.
Той припомни, че на 23 май Върховният административен съд е отхвърлил постъпилите жалби, с което е потвърдил Доклада за оценка на въздействието на околната среда и предложения източен вариант на трасе на магистралата. Изграждането на другите другите две отсечки от АМ „Струма“ – от Кресна до Сандански и между Благоевград и Крупник, е в график. През октомври с близо половин година предсрочно ще бъде пуснат участъкът между Кресна до Сандански, каза инж. Глосов.
До 20 юли т. г. археолозите, които обследват трасето на лот 3.1 на АМ „Струма“ в района на Покровник, трябва да приключат работата си и да се произнесат за откритите находки, посочи инж. Глосов. Изразеното досега от тях становище е, че ценните артефакти може да се изнесат встрани и изграждането на магистралата да продължи. В момента в участъка, в който се извършват проучвания, строителни работи няма, каза той.
Напредва и изграждането на участъка от АМ „Хемус“ между Ябланица и „Боаза“, което започна в края на март т. г. Досега са изпълнени над 20% от строителните работи. Предвиждаме до края на лятото на 2019 г. близо 10-километровата отсечка да бъде завършена, заяви инж. Глосов. Той съобщи още, че през август се предвижда да стартира и строителството на още една отсечката от „Хемус“ между пътен възел „Белокопитово“ и с. Буховци. Предстои оценяване на разработения технически проект, издаване на разрешението за строеж и започване на същинските строителни дейности.
По повод ремонтите на съоръженията на старите участъци от АМ „Хемус“, които не са обновявани от построяването им преди повече от 30-35 години, инж. Глосов посочи, че те са наложителни, за да се осигури безопасността на движението. Зимата е невъзможно да се работи на виадуктите. В тежко състояние са и някои от елементите им са в предаварийно състояние. В момента пътуващите по магистралата не виждат работници и техника в района на виадукт „Коренишки дол“ и при „Витиня“, но на тях се работи много сериозно по колоните на съоръженията, т. нар. долно строене, каза инж. Глосов.
Той обясни, че движението по мостовете е спряно, за да се осигури безопасността и на пътуващите, и на работещите екипи. Инж. Глосов посочи, че шофьорите, които желаят да избегнат участъка в ремонт на АМ „Хемус“ и пътуват към Враца, Монтана и Видин могат да ползват пътя през Искърското дефиле, където няма ремонтни дейности. За облекчаване на лекотоварния трафик по авгомагистрата товарните камиони над 12 тона се пренасочват при пътен възел „Витинска река“ на АМ „Хемус“ по обходен маршрут по първокласния път I-1 София - Ботевград. До края на месеца се очаква да приключат ремонтните работи и в участъка между Шумен и Варна на АМ „Хемус“, за да не се затруднява трафикът през активния туристически сезон. Във Варненска област се работи на два участъка - общо 10 км.
През следващата седмица завършва и ремонтът на 22-километровия участък в отсечката Пловдив – Чирпан на АМ „Тракия“. В момента на трисменен режим се работи в платното за София, каза инж. Глосов и допълни, че този участък е в експлоатация от 1995 г. и досега не е ремонтиран. За повишаване на безопасността в средната разделителна ивица в участъка от 134-ти км до 156-ти км на АМ „Тракия“ се поставя двойна ограничителна система.