/КРОСС/ «Елиминирай, Делегирай, Автоматизирай» -сред основните ключове за успешно управление на проекти,според вицепрезидента на ВУЗФ - Детелина Смилкова
В момента тече първата част от седмото издание на Годишните награди „Business Lady 2017”, инициирани от сп. Business Lady и Business Lady Club в София хотел Балкан (бившия хотел Шератон).
През изминалия панел „Ключове в мениджмънта” бяха разгледани следните теми:
1. Time management
2. Project management
3. Как да надъхаме екипа си и самите нас – техники за ентусиазиране.
Участие в този панел взеха:
- Лидия Шулева - Собственик Бизнес Интелект
- Лили Караманчева - Генерален мениджър на QUEISSER PHARMA България
- Детелина Смилкова - Вицепрезидент на ВУЗФ, председател на БАУХ
- Димана Василева - Основател и мениджър на Quintessentially в България
- Гергана Маркова - Главен водещ на обучението в Марков колеж и собственик, управител на ЛИКОРА ООД
- Милен Великов - HR специалист
Ето основните акценти от първия панел в практическата среща.
А тук можете да гледате в реално време: www.businesslady.club.
УПРАВЛЕНИЕ НА ВРЕМЕТО:
Гергана Маркова: „Смисълът, целта и фокусът са тези, които определят оптималното използване на времето. Те насочват човешката енергия в правилна и градивна посока. Следват ги адекватната комуникация и делегирането на задачи.”
Лилия Караманчева: „Когато човек работи за целта, която осмисля професионалното и личното му ежедневие, тогава намира време, енергия и ресурс да ги случи. При жените делегирането е трудна работа, защото това означава, че трябва да признаеш, че и някой друг може да свърши тази работа толкова добре, колкото теб. Ето някои техники: приоритизиране, оптимизиране на процеса за взимане на решения като достъпност и комуникативност, и адаптивност към проблемите и предизвикателствата в процеса на работа.”
Детелина Смилкова: „Нещо отнема толкова време, колкото му позволим. Най-ефективният ми помощник е интуицията.”
Милен Великов: „Най-често срещаните грешки, които жените правят при организацията на времето са: разфокусирането чрез телефони/приложения, римайндъри; тютюнопушенето все още се възприема като социален елемент, а то отнема ценно време.”
Лидия Шулева: „Сред крадците на време са: неумението на жените да казваме НЕ, делегирането на задачи, занимаването с дреболии /проверката на мейли и др./. Нагласата и целеполагането са особено ефикасен инструмент. След това ни трябват позитивна нагласа и краткосрочни стъпки за достигане на крайната цел.”
Ако имахте магическа пръчка...
Детелина Смилкова: „Ако имах магическа пръчка, бих се научила да спя по 3 часа. Също, бих научила хората да не говорят празни приказки. Елиминирай, делегирай, автоматизирай – така премислям всяка задача, докато не ми остане само 1, която също можем да отсеем, съобразно тристепенната схема. Ако искаш да стигнеш бързо – работи сам, ако искаш да стигнеш далече – изгради екип. Авторитарният начин на управление вече НЕ работи ефективно. А също, много бих искала да спазвам информационна диета, тъй като страдаме от информационна претовареност.”
Милен Великов: „Ако имах магическа пръчица, бих направил така, че повече хора да работят с повече страст, вдъхновение и смисъл.”
УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ:
Основни стъпки за постигане на добри резултати:
Лидия Шулева: „Съвпадат с управлението на времето – приоритизиране, подбора на качествен екип, ясни и точни очаквания за крайния резултат от страна на мениджъра и навременна обратна връзка. Не на последно място – контрола на работния процес, ефективна система за контрол.”
Качествата на добрия проджект мениджър:
Милен Великов: „Един проджект мениджър трябва да бъде харизматичен, проактивен и да може да управлява добре времето си.”
Гергана Маркова: „В чисто професионалните проекти, аз лично отнасям нещата основно към управлението на взаимоотношенията, да можеш да боравиш с емоциите на хората, за да можеш да ги увлечеш в проекта и в целта. Саймън Синек е казал: „Ние сме свикнали да броим служители, а сещаме ли се да броим сърца?””
Грешки, довели до опит и добра практика:
Милен Великов: „Създаване на правилни очаквания, измерване на тези очаквания в реално време и валидирането им.”
Лилия Караманчева: „Липсата на ясна персонална отговорност води до обща безотговорност”.
Димана Василева: „Никога не предполагай – ясни задачи, които всеки от екипа има да свърши, до най-малкия детайл”.
ТЕХНИКИ ЗА МОТИВАЦИЯ НА ЕКИПА:
Най-ефикасните техники за мотивиране и ентусиазиране
Лилия Караманчева: „Екипите се отглеждат и възпитават, точно както възпитаваме децата си – толко лесно и толкова трудно. Хората в екипа имат нужда от ясни правила, искрени отношения, управление на емоциите /т.нар. емоционална интелигентност и емпатия/. Вече никой не се мотивира от строг и безсмислен контрол и страх. Друг важен момент е индивидуалният подход – познаване уменията и качествата на екипа. Всеки да съзнава, че е ценен и уникален, да развиваме персоналните качества на всеки един. Честно и прозрачно взимане на решения – и екипа да участва в това решение. Уважение и благодарност към хората във всеки един момент.”
Събитието е организирано в две части:
I. Business Lady Live (work shop) – „КЛЮЧОВЕТЕ ЗА УСПЕХ НА ЖЕНИТЕ В БИЗНЕСА”
II. Вечерна официална церемония и гала вечеря, по време на която ще бъдат връчени наградите на отличените дами.
Инициативата се провежда с подкрепата на комисар Мария Габриел, която записа специално обръщение към организаторите, участниците, жените и възможности им за развитие и предприемачество в 21 век. Обръщението на комисар Габриел можете да видите тук: www.businesslady.club.
Business Lady Live (work shop) – „КЛЮЧОВЕТЕ ЗА УСПЕХ НА ЖЕНИТЕ В БИЗНЕСА” ще се проведе в рамките на един ден (от 10:00 до 14:00 часа) и ще се излъчва безплатно в реално време он-лайн тук, без регистрация: www.businesslady.club. Темите и панелите, които в момента текат и предстоят са:
II. Личен живот и бизнес: МИСИЯ ВЪЗМОЖНА – сред темите в този панел са: Старт на собствен бизнес – плюсове и минуси, Професионалното прегаряне – как да го избегнем?, Иновативни методи за релакс в бизнеса.
Добри практики от житейския си професионален опит ще споделят:
- Ани Хира - Бизнес консултант Човешко развитие, основател на HUGAH
- арх. Богдана Панайотова - Управител на „ЕН АР Консулт” ЕООД
- Десислава Петева - Управител на „Пимел Трейдинг” ЕООД
- Юра Драганова - Директор „Човешки ресурси” в „Солвей Соди” АД
- Виктория Стоянова – Президент на Зонта клуб „Света София”
- Димитър Караманчев - Основател на Start IT Smart и MetaReading
- Александър Николов - Бизнес консултант и коуч, автор на книгата „Бизнес растеж”
- Марина Цекова - журналист, НОВА ТВ
III. Как го правят успешните бизнес дами – в този панел ще чуем интересни гледни точки за: Социалните роли на жените в 21 век и техники за приоритизиране, Женската енергия и предприемачеството – как да се настроим ментално за успешен бизнес? и ще направим няколко Ролеви игри. Сред събеседниците тук са:
- Илона Станева - Директор „Маркетинг и реклама”, Първа инвестиционна банка
- Илияна Захариева - Директор „Корпоративни комуникации”, А1 (Мтел)
- Стойне Василев - Предприемач и основател на SmartMoney.bg
- Жана Иванова - Собственик на Издателска къща „Жануа`98"
- Яна Данаилова - Нутриционист и специалист по хранене, сертифициран преподавател по йога
- д-р Наталия Футекова - Предприемач, основател ERP Academy
- Мила Захариева - Основател на Корект Консулт Партнерс
- Илияна Захариева – директор Корпоративни комуникации, А1 (Mtel)
Партньори на 7-мите годишни награди на сп. Business Lady са радио Фокус, радио Витоша, Информационна агенция Фокус, информационна агенция Кросс, интернет порталите Mail.BG, Radar.BG, b2bmedia, Manifesto.BG, Flashnews.bg, винарска изба „Бонония естейт”.